Jag vill också ha en mormor.

Jag vill ha en mormor. En liten virrig, glad, lite smått bitter, rolig mormor som jag kan berätta roliga anekdoter om. Jag vill också ha en mormor som spelar in varenda teveserie som går på teve eftersom hon följer dem slaviskt, jag vill också ha en mormor som är lite smått bitter och gillar att beklaga sig över att man hälsar på alldeles för sällan, jag vill också ha en mormor som när man väl hälsar på blir så glad att man blir så proppad med mat att man rullar fram, jag vill också ha en mormor som sticker åt mig 20 kronor emellanåt i tron om att man fortfarande får jättemycket för 20 kronor, jag vill också ha en mormor som klagar lite på att jag är för mager, har för lite kläder eller äter för lite. Jag vill ha en mormor helt enkelt. Jag gillar mormödrar. Och jag har aldrig haft en egen. Det är orättvist.

Idag har jag varit i Uppsala på studentkalas. Det var kusin Karro, mest kallad för Sigge, som tog studenten. Hon fick stipendium för att hon har 400 MVG i slutbetyg. Hon brås inte på mig. Inte i det avseendet i alla fall. Det var stekhett ute och mamman och mormodern var nog ungefär 100 gånger mer nervösa än vad Karro var. Kusin Ankan, som också är Karros lillasyster, ville mest äta på Max. När hon tar studenten blir det studentskiva på Max efteråt. Jag åt smörgåstårta för andra gången på en vecka, och jag gillar inte ens smörgåstårta. Det är dessutom rätt meninglöst att ge mig smörgåstårta eftersom jag inte tycker om räkor. Eller ägg. Eller kaviar. Eller ädelost. Eller leverpastej. Eller rom.

Jag kom dessutom på mig själv med att prata västgötska idag. Det var läskigt. "Vill du ha en sån ock?" Sa jag. OCKSÅ, heter det. Det här är helt och hållet Jimmys fel. Att sedan alla på Karros mammas sida av släkten är från Skövde hjälpte också till lite förstås. Nu måste jag prata överdrivet mycket dalmål resten av dagen för att kompensera det här. Kanske rent utav Borlänge-mål. Eller Ludvika-mål. Det är de fulaste dalmålen. Ludvika-mål är roligast, så jag tar nog det.

Nu ska jag ta en kvällspromenad i solen. Fantisera lite om hur bra allt ska bli i höst. Häromdagen kom jag på mig själv med att ligga och fundera på olika maträtter som jag skulle kunna laga till Jimmy. Eh, hjälp!? Kvällspromenad. Sedan hallongrottor. Det är Sågmyra Marknad i helgen, jag föreslår att ni åker till Sågmyra och går på Café Paviljongen och köper en av mina hallongrottor. Eller kanske den vita kladdkakan med hallon om jag orkar baka en sån också. Evenemangstips från Pernilla. Thank you for listening, over and out!

Spoon - Paper Tiger

Kommentarer
Postat av: Saturnine

MEEEEEEEEEEEEP!

2008-06-07 @ 11:27:11
URL: http://saturnine.blogg.se/
Postat av: jcoke

den sista meningen var iaf värd att läsa. (ironi)

2008-06-07 @ 19:50:29
URL: http://jcoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0