Intet är som väntans tider.

Jag väntar på Maddyn. Vi ska gå till Yoshi och säga hejdå till henne, för imorgon åker hon hem till Norge igen för att föda bebis. Ja. Inte direkt imorgon. Men om några veckor kommer bebis. Men Yoshi åker imorgon. Så jag och Maddyn ska dit en stund. Jag har packat hallongrottor. Som jag inte får äta av själv. Jag är trött på att gå ner i vikt. Fast nu är det bara ett kilo kvar. Sen är jag redo. Att gå upp alla kilon igen. Höhö.

Idag har jag jobbat. Pluggat teori. Handlat blommor. Och mat. Blommorna får mamma stå för. Jag valde ut dem jag tyckte var fina, men hade helst velat ha såna där randiga som de har utanför polkagrisaffärerna i Gränna. Det blev inga såna. Det blev rosa och lila och vita blommor istället. Det är roligare att handla mat. Jag handlade saker till att göra lite Tikka Masala någon dag. Fast de hade inga papadums på Ica Maxi. Papadums är ju det godaste. Det kan man knapra i sig som chips nästan. Mmm. Papadums. Jag har inte ätit Tikka Masala sen jag bodde i Brighton. Fast nu ljög jag. För jag har ätit det när jag hälsade på i Brighton också. Och när jag bodde i Newcastle. Men nu ska det bli av i Sågmyra. Och kanske i Falköping någon gång också, fast då med fläskfilé för pojkvännen är inte så förtjust i kyckling.

Nu blev jag stressad för att jag inte har laddat ner någon ny musik på länge. Dags att dyka ner i musikvärlden och kika efter vad det finns för nytt att mumsa i. Hogie. Hjälp mig!

Explosions In The Sky - A Slow Dance

Kommentarer
Postat av: hogie

hogie säger, They Live By Night (det här är så vansinnigt bra! http://www.myspace.com/theylivebynight ). hogie säger, Capetown. hogie säger, I Are Droid. hogie säger, The Berndt. hogie säger, Trummor & orgel. hogie säger, La Puma. hogia kan säga hela dagen. hogie avslutar med God Damn Trio.

2008-06-10 @ 13:06:04
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0