I väntan på tåg.

Jag ska strax åka hem från Falköping. Egentligen skulle jag åkt 9.11, men då var det jättetidigt på morgonen och jag var mest trött, arg och ledsen. Så jag slängde 210 kronor i sjön. Det har ju jag råd med som är så rik. Höhö. Några extra timmar med Jimmy får vara värt det.

I helgen har vi åkt ambulans, varit i Göteborg, tittat på fotboll (zzzzzZZzz), ätit thai-mat, handlat på Coop och så vidare. Att åka ambulans var nog mest spännande. Inte. Det var ju intressant att se akutmottagningen i Skövde, den såg nästan ut som den i Falun och alla andra akutmottagningar i Sverige skulle jag tippa på. Det var Jimmy som fick ligga bak i ambulansen, han var yr och hade hjärtklappning och när jag till sist knappt kunde få kontakt med honom tyckte jag det var dags att ringa en ambulans. Jag lät ungefär som att jag beställde en pizza när jag med lugn och trevlig röst sa: "Hej, jag skulle vilja ha en ambulans!" Hade lika gärna kunnat säga: "Hej, jag skulle vilja ha en hawaii!" Det är något fel på mig i nödsituationer, jag blir lugnet själv. Det är nog för att jag är så vild annars.

Vi blev utsläppta från akuten på lördagmorgon, då hade Fotis fått nog av oss. Haha. Fotis. Det var Jimmys läkare. Fotis. Undrar om han har en bror som heter Stampe? Då åkte vi hem och sov i några timmar innan vi begav oss av till Göteborg för att hitta ett par finskor till Jimmy. Vi hittade ett par. Tag 2 betala för 1. Det var bra, så han slipper hoppa på ett ben hela bröllopet. Eller så var det bra för att då fick jag ett par vita ballerinaskor gratis. Sen hittade jag världens finaste bikini. Som jag letat efter en fin bikini och där var den helt plötsligt. Vit med röda prickar är den, och så söt, så söt. Den ska jag ha på Sicilien och vara finast av alla på hela stranden.

Jimmy ville se på fotboll sen. Det ville resten av Göteborg också. Avenyn var alldeles fullsmockad. Åååh. Hur kan man ens orka bry sig? Matchens höjdpunkt var väl när Zlatan blev utbytt. Kanske. Jag vet inte. Jag tittade inte så noga och inte är jag speciellt intresserad heller. Kan det inte bara vara slut snart? Alla blir helt dumma i huvudet och fotbollen ska bestämma allt, det är helt sjukt. Som att era liv blir bättre bara för att Sverige vinner en match i fotboll? Nopp. Sorry. Det är inte så. Men snart är det slut. Woohoo.

I söndags skulle vi toffla. Det har vi aldrig gjort förut, tofflat med massor av mat that is. Vi köpte coca-cola, chips, dip, Ben&Jerry's. 2 burkar till och med. Jag drack ett glas coca-cola och åt två skedar Ben&Jerry's. Så bra är jag på att tjocka mig these days. Jimmy har tagit över min roll tror jag. Han var hungrig som fan, trots thaimaten satte han sedan i sig en kebabrulle. Och jag blir mätt av ingenting. Det suger ju. Att äta är livet och nu blir jag mätt efter ingenting. Men nu har jag en burk Ben&Jerry's här när jag kommer hit nästa gång. Om 3-4 veckor.

Nu ska jag pussas lite med Jimmy innan tåget går. Han ligger i sängen och är söt. Jag har min CLEANING-outfit på mig. Ooh. Dirrty. Puss hej ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0