Honey, I Love You, Like The Summer Falls.

Jag ska på bröllop på lördag. Det har inte riktigt slagit mig ännu att det är Maddyn som ska gifta sig. Med Jakob. Jag kommer ihåg när jag satt på kyrkogården en av de där första vårdagarna för sex år sen och hon kom dit och verkade alldeles förstörd. Jag frågade vad som var fel, hon svarade: "Jag är kär!"  Sedan berättade hon om hur hon blivit kär i Daniel i hennes klass storebror, och i helgen hade han bjudit med henne på utflykt till Ärtknubben. Det var det som var det jobbiga tror jag, nervositeten över utflykten till Ärtknubben.

Nästa gång jag träffade Maddyn hade de redan varit på Ärtknubben. Och hon var alldeles salig. Nu är vi här, sex år senare och det vankas bröllop. Hon är nog mer nervös nu än vad hon var inför utflykten till Ärtknubben. Varför förstår jag inte riktigt, nu vet hon ju alldeles bestämt att han är kär tillbaks. Maddyn och Jakob. De är min bekantskapskrets Kirsten & Sandy Cohen. Ett sånt par som man behöver när allt omkring en bara är falskt och bedrägeri. Ett sånt par som får en att tro på att JO, det finns faktiskt äkta kärlek även i verkligheten. Ett sånt par. Som det borde finnas fler av.

Jem - Maybe I'm Amazed


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0