People You May Know.

Ni vet det där på Facebook där det står People You May Know och så är det en massa helt okända människor där som alla dina kompisar känner. Vilka är dem? Jag ser bara en massa okända ansikten, inte ens namnen är bekanta. Sen står det att ungefär hela min bekantskapskrets känner dem och jag har aldrig ens hört talas om dem. Hur går det ihop? En människa som alla mina kompisar känner borde jag väl åtminstone ha hört talas om? Men icke. Ingen av mina kompisar har någonsin nämnt någonting om någon Elin Busk eller Malin Carlehall eller Erika Karlsson eller vad de nu kan tänkas heta. Jag är helt lost.

Idag hände dock det roligaste då Jimmy loggade in på sin Facebook och under People You May Know så står det Magnus Betnér. Öhm. Ja, jag tycker också att Jimmy borde känna Magnus Betnér, men jag är ännu mer nyfiken på hur det kommer sig att så många av Jimmys kompisar känner Magnus Betnér utan att Jimmy hade en aning om detta. Varför känner ingen av mina kompisar Magnus Betnér? Fast å andra sidan gör de kanske det, eftersom de aldrig pratar om alla andra människor de känner som jag tydligen också borde känna så kanske de också känner Magnus Betnér. Fan, vad orättvist. Jag vill också känna Magnus Betnér. Vi har ju så mycket gemensamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0