Kent & Kalastankar.

Först skulle de till Peace & Love. Sen skulle de inte till Peace & Love. Och nu ska de plötsligt till Peace & Love igen. Jag blir så... Besviken. Inte för att Kent kommer till Peace & Love, det får de väl göra om de vill det är väl bara för mig att skita i att gå till just deras spelning. Men jag hade ju hoppats på något större. Något bättre. Ett band med en snyggare sångare, bättre låtar, ett band som är världsberömda. Ett band som inte tycker synd om sig själva för att folk laddar ner deras musik för de stackarna har tydligen inte råd att betala hyran och sedan säljer sina berömda Kevlarsjälar till 3. Ja. Jag hade hoppats på The Hives. Peace & Love fyller 10 år i år och har lovat stora band. Så jag tänkte att... NU, Nu jävlar är det dags. Jag har till och med skrivit mail till Howlin' Pelle på Facebook och skrivit att han är så välkommen så. Och så blir det Kent... Fan, vad snopet.

På torsdag vankas det födelsedag och frågan om huruvida jag ska ha kalas eller ej kommer ganska regelbundet. Nu har jag dock bestämt mig. Det blir inget kalas. Jag tänker inte sitta och bjuda in massa människor som inte tycker om varandra och tvinga dem att låtsas tycka om varandra, vilket de antagligen inte heller kommer att göra och just det är något som gör det hela ännu värre. Jag har en vän som är så taskig mot en annan av mina vänner att hon åker gråtande därifrån för att hon inte orkar höra mer, jag har en annan vän som vägrar prata med en annan av mina vänner, jag har en vän som nog faktiskt inte är min vän överhuvudtaget för hon har inte hört av sig på snart 2 månader (inte ens när jag hört av mig först) trots att hon var OH SÅ GLAD över att jag förlät henne för att hon knullade min pojkvän. Och nej, nu är jag inte ens elak eller på dåligt humör. Jag säger bara som det är, jag är inte arg på någon, jag orkar bara inte sitta och medla. Jag tänker inte medla. Inte i år. Jag tänker inte ha något kalas förrän ni är snälla mot varandra och mig. Men mest mot varandra, för jag mår inte bra av att se er vara ledsna.

Förövrigt har jag börjat testet idag. Vi får väl se hur det går. Jag är ganska rädd.

Miss Li - Oh Boy

Kommentarer
Postat av: Annapanna

Äh, på din dag så handlar ju allt om du! Inte ska du fundera på sånt ifall du ska ha kalas eller inte *kramar om*

2008-02-18 @ 20:56:47
URL: http://saturnine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0