Prinsessan Eva i nylackerade skor.

Här sitter jag och försöker hitta massor av anledningar till att inte behöva köpa nytt tvättmedel innan det är dags att flytta. Det går sådär. Jag är helt enkelt beredd att ge upp den här diskussionen med mig själv och helt enkelt kapitulera, tvätta måste jag och det är svårt utan tvättmedel. Min tvättkorg har nog aldrig varit såhär full. Vi snackar juldags-full. Dössberget-full. Så full är den. Snart kommer den börja kräkas, gråta och undra om jag hatar den samtidigt som den berättar för mig hur mycket den älskar mig och inte alls bara säger så för att den är full. Så full är den.

Så jag måste tvätta. Och jag måste alltså köpa nytt tvättmedel. Lika bra det, för jag behöver ändå köpa massa mat. Eller åtminstone lite mat. Fast jag är mer sugen på att köpa strumpbyxor. Varför vet jag inte, jag gick runt på stan förut idag och kikade på strumpbyxor. Det är fint. Passar min ekonomi också, ett par strumpbyxor sen är pengarna slut. Nu kan man faktiskt inte äta kläder, mina föräldrar brukade undra när jag skulle inse det. Tiden är kommen. I surrender.

Ike & Tina Turner - I Gotta Man

Kommentarer
Postat av: Egoina

haha.. men vem behöver tvätta liksom ;)

2008-12-01 @ 17:32:28
URL: http://egoinas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0