Den kvällen jag gick hem.

Nu. Har vi internet. På Jimmys dator. Betyder det att jag inte behöver betala för bredbandet då? Uhm. Nej, antagligen inte. Dammit. Nu bor jag i Krokslätt och trivs såååå braaa i min lägenhet. På riktigt. Jag älskar mitt stora kök, mina rosaprickiga kaffekoppar, mina gulliga små blommor och att ha ett enormt skafferi proppfullt med mat. Jag älskar badrummet där Svampbob står och vakar över handfatet och allting får plats i badrumskåpet. Jag älskar hallen med den enorma spegelväggen. Jag älskar hur Jimmy har fått lov att beblanda sina CD-skivor med mina och det är nu är någon slags kulturell krock mellan Danko Jones och The Smiths. Jag älskar hur vi har massor av garderober i sovrummet och den gulliga lilla adventsstjärnan i fönstret. För den är inte liten den är stor.

Sambolivet i sin helhet är ju jäkligt bra. "Host, host, jag har ont i halsen!"  Gnäller jag och så står fem minuter senare en varm kopp te, en shot KanJang och en alvedon framför mig. Man kan gnälla om lite allt möjligt så löser det sig liksom, bara sådär. Nackdelen är väl att Jimmy har fått något slags vuxenkomplex och har gått och lagt sig innan klockan tio varje dag hela veckan, för att vakna i sjutiden och börja... Leva. Det har inte varit så lätt för mig att sova då, och sjuk har jag varit också. Men nu är det bättre. Idag är jag bara bakfull, och det är väl självförvållat är jag rädd.

Ja, det var kanske inte en jättesmart idé att gå och kolla på Loke, som förövrigt var grymt bra, för att sedan hamna på Kelly's med en massa cider fram tills mitt i natten. Speciellt inte när jag skulle upp tidigt idag för att gå på arbetsintervju på Subway. Hejhej, jag är oduschad och luktar gammal sprit men jag är en jävel på att göra mackor! Nåja. Det var trevligt igår, och det är väl det som räknas. Jag är inte ens säker på att jag vill jobba på Subway ändå, men ett jobb är ju ett jobb. Och såna finns det ont om i Göteborg, det har vi fått lära oss.

Ikväll blir det också trevligt, då kommer Jolin, Evelina och Frida hit på middag. Sen efteråt blir det ostbricka. Och kanske en hel del vin också om jag känner oss rätt. Så nu ska jag göra lite mer julgodis, sen ska jag dammsuga lite så det är fint när gästerna kommer. Nej, det blir inga bilder från lägenheten för ni kan gott komma ner och hälsa på någon gång faktiskt om ni är nyfikna på hur det ser ut. Det ser jävligt bra ut i alla fall. Och pepparkakstryfflar är sjukt gott, eller så är det bara jag som är grymt bra i köket. Dags att rosta mandel.

Tom Jones - The Hitter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0