De får dig vart de vill.



Nu känns det lite bättre. Ganska mycket bättre. Jag och Evelina har varit på Allsång På Liseberg och sjungit julsånger för glatta livet med Lotta Engberg. Det var som man kunde tänka sig. Babben Larsson var rolig och Magnus Carlsson var söt och sjöng fint. Varm choklad drack vi också så julstämningen var på topp. Och så gick vi runt och provsmakade på massa ost, lax, marmelad och korv och grejer. Gratis är godast! Bättre sätt än så att spendera en söndagseftermiddag är svårt att tänka sig. Vi skulle ha åkt lite skridskor också så hade det varit komplett.



Och lite ledsen är jag fortfarande, men nu beror det mest på att jag saknar Erik och inte på det andra jag var ledsen över. Innerst inne visste jag ju hela tiden att det inte var någonting, och jag vet att Jimmy fan hellre skulle slänga sig framför tåget än att såra mig men jag antar att jag längst inne alltid kommer att vara lite osäker på människor i min närhet. Men jag vet också att det bara är jag själv som kan bestämma mig för att faktiskt våga lita på någon. Jag hade helt enkelt världens största otur med min första pojkvän, men jag kan inte skylla på det hela livet för jag vet ju egentligen att det är mitt ex som har något allvarligt fel och att de flesta människor inte alls är som honom. Så jag måste sluta gå och förvänta mig att jag ska bli sårad, för det finns faktiskt bra killar där ute. Och en av dem är Jimmy. Och han är PAXAD!

Nu blir det tevekväll i soffan med Andra Avenyn och någon läskig Wallander-film där folk säkert kommer att dö som flugor. Sånt tvingar Evelina alltid mig att titta på. Bränt mig på tungan har jag också. Jag sär, jag sär.

Amadou & Mariam - Magossa

Kommentarer
Postat av: Linnea

Min bror sa till mig en gång att alla killar är idioter. En annan vän sa en gång till mig att mister du en så står de tusen åter. Men vad gör det om alla ändå är nötter?

2008-12-08 @ 23:49:14
URL: http://linneasjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0