27 Augusti.

Idag är det löningsdag. Och jag har fått en surprise-räkning från körskolan på 7000 kronor. Jag fick 7500 i lön. Och 3000 av det ska gå till hyran. Undrar om jag någonsin inom de närmsta åren kommer att ha 7000 kronor över så jag kan betala körskolan? Troligtvis inte säger jag. En gång i tiden, i maj, jag hade jag 16 000 på mitt sparkonto. Nu har jag 40 öre. Jag rensade lite i min garderob igår. Säg till om ni vill köpa ett par vita linnebyxor i stl. 36. Eller en lila blommig minikjol i stl.36. Eller en kort jeanskjol i lapptäckte-modell, stl. M. Eller en rosa rutig kort kort kjol i stl. 170. Eller vad sägs om en kort rosa tyllkjol i stl. 38? För att inte tala om en Fornarina jeans kjol i rynkad modell i stl. M. Oj oj. Vilka kap! Budgivningen börjar NU. Japp. Jag är fruktansvärt pank. Men Evelina har party med soundtracket till Mamma Mia här utanför, så vi reder oss nog. Köp en kjol vetja. Köp två.

Kommentarer
Postat av: Evelina von Ekmansdotte;-)

"I work all night, I work all day, to pay the bills I have to pay

Aint it sad

And still there never seems to be a single penny left for me

Thats too bad

In my dreams I have a plan

If I got me a wealthy man

I wouldnt have to work at all, Id fool around and have a ball..."

2008-08-27 @ 14:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0