Livet är det elände som pågår mellan fyllorna.

Som vi fick lära oss i Bröllopsfotografen. Jag kom på att jag glömde ge den ett omdöme igår. Den var himla bra. Mycket rolig men också med en mörkare sida. Inte bara all fun alltså, men väldigt mycket roligt. Som att lära sig att Livet är det elände som pågår mellan fyllorna. Det är en vishet man inte glömmer så lätt.

Angående min matlagningssvacka så är den fortfarande kvar. Jag fick tips från Carolina att laga det som jag är sugen på. Problemet är att det som jag är sugen på, och alltid är sugen på, är: chips & dip, chips & dip, chips & dip. Vilket ju stöttar Evelinas förslag att bara vänta ut det tills svackan är över. Och leva på chips och dip så länge. Haha. Idag på jobbet var jag faktiskt sugen på choklad ett tag istället, för de pratade om choklad på radion hur länge som helst. Kuuuul! Kul att stå i ett konditori och vara sugen på choklad. Jag höll emot faktiskt. Mest tack vare att det kom in en snubbe och gav oss massor av smakprover på olika smörgåsröror som han tyckte att vi skulle börja köpa av honom och ha på våra mackor. Det tyckte jag med. Jag älskar röror och geggor.

Trots min matlagningssvacka så har vi faktiskt ätit mat idag. Det blev Mexikansk Bönsoppa. En gammal favorit. Receptet hittar ni: HÄR. Jag vet att jag har skrivit det här förut men ni måste faktiskt testa den om ni inte har gjort det. Det är så fruktansvärt gott och enkelt. Idag blev den dock liiiite i starkaste laget då de bara hade Hot Taco Mix på Coop. Men med lite matlagningsyoghurt att svalka av med så gick det också ner.

Nu ska jag snart åka till Evelina och titta på AA och DH. Hoppas Evelina har tittat ikapp sig på AA. Det har nämligen jag. Man får mycket gjort när man är bakfull och ensam hemma som jag var i lördags vill jag lova. Imorgon har jag sovmorgon ända till klockan 9. Yaay!


Coldplay - The Scientist


Kommentarer
Postat av: Ät med Nova

Herregud, först tycker du inte om sourcream & onion-chips och nu Oreos. Jag blir lite rädd för dina smaklökar... :D



Soppan låter jättegod i alla fall, den ska jag minsann prova en dag!

2009-10-20 @ 21:24:07
URL: http://blogg.passagen.se/novanen
Postat av: carolina

tacochips, eller nachos är ju lätt dom bästa chipsen! kul med filmen, vill också se den ;) verkar som att den har humor i min smak, lite svart humor sådär ;)

2009-10-21 @ 13:08:14
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0