Du hade sällskap när du kom, men var ensam när du gick, vad hände under kvällens gång?

Idag är jag på ungefär samma humör som Harry Potter det här avsnittet av Potter Puppet Pals och vill helst bara vara ifred alternativt kasta saker på folk. Och jag vet inte alls varför så därför tänker jag ta ut min ilska på er oskyldiga bloggläsare. Nej, det tänker jag inte. Jag tänkte snarare att det kanske hjälper att skriva av sig lite så kanske jag blir på bättre humör lagom till fredagsmyyyyzet.
 
En sak som jag tänker jobba på under 2016 är att #flamingofredag ska få en comeback, det blev alldeles för lite fredagsdrinkar under 2015. Så vi började för någon vecka sen med att göra en Irish Coffee fast med vaniljglass istället för grädde, det kan jag varmt rekommendera. Förra veckan körde vi dubbel #flamingofredag och drack glassdrink på fredagen och sen drack vi drink på lördagen igen.

I lördags var det nämligen dags för ölbryggning i köket, så då tyckte jag det skulle passa bra med en öldrink. Rickard hade tagit med sig en IPA som skulle passa fint i drinken och med den gjorde vi såhär:
 
Hip Hops
 
för 1 drink
 
8 cl IPA
4 cl vit rom
2 cl sockerlag
Schweppes Bitter Lemon
Citron
 
Fyll ett glas med is.
Häll i öl, rom och sockerlag.
Toppa med välkyld Schweppes Bitter Lemon
och garnera med citron.
 
 
Det var gott! Jag hade kanske gärna haft den lite mer sötsyrlig för denna gick mer åt det beska hållet, men gillar du beska drinkar (och öl) så blir du inte besviken. Så, nu är det bara för er att kasta er in i #flamingofredag-träsket.

Ja, fredag är det idag ja. Jag och Ofelia är lediga och hon tyckte därför det var läge att vakna 6.20, alla andra dagar får man släpa upp henne ur sängen... Sedan har jag mest varit på mitt inte alls trevliga humör men ändå kämpat mig igenom en fredagshandling och några timmar på lekplatsen. Det mest fascinerande var en tjej på Ica Maxi som bara köpte en burk oliver. Varför går man till Ica Maxi en fredag om det enda man ska ha är en burk oliver? Det är ju masochism på hög nivå. Nu googlade jag på masochism för jag var osäker på stavningen. Gör inte det. Eh. Okej. Nu ska jag gå och göra hamburgare. Trevlig helg kompisar!
 
Uje Brandelius - Ramlar Mot Varandra
 
(där har ni en fin bit!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men så kan du ju bara inte skriva!!! Så klart att vi var tvungna att googla samma... Gör som Håkan och kalla det maskinist istället:)
Öldrink har vi gjort någon gång och åsikterna om den gick isär så mycket som det går, en är av den där gamla åsikten att öl ska drickas som öl och inget annat, den andra är lite mer wild and crazy - och aldrig mötas de två:)

Kram på dej!

Svar: jag har ju hunnit testa några olika öldrinkar på diverse ölhak vi varit på och det kan skilja väldigt mycket måste jag säga.. i Prag drack jag öldrinkar gjorda på veteöl och de smakade ju inte öl överhuvudtaget, sen finns det ju öldrinkar som smakar mest öl med en gnutta jordgubbe och då tycker jag nog det är bättre att dricka öl som öl :)
kramar på er!
Pernilla

2016-02-10 @ 16:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0