Har du mer att ge så kommer jag att ta det också.

Herregud kompisar. Den här tiden på året alltså. Jag har insett att jag oftast mår rätt pissigt såhär års och det har väl lite olika anledningar, förutom ledsamma årsdagar så är det också rätt stressigt i vardagen överlag (inte riktigt tid för avkoppling och eftertanke i bageribranschen såhär års, om man säger så) och ganska lätt att tro att resten av världen har det superduperjulmysigt konstant medan man själv står och dunkar huvudet i väggen och undrar när fan man ska hinna med att göra allt som man vill och måste göra. 
 
Lägg sedan till den här förbannade jobbhetsen som vissa personer i min omgivning dras med. Jobb, jobb, jobb är det enda som är viktigt och det enda det frågas om. Helst ska man jobba mer än heltid så att man får massa pengar så man kan shoppa massa skit man inte behöver och aldrig behöva träffa sitt barn mer än nån vecka om året när man åker utomlands. Bah. Det första Charlotta brukar fråga mig när vi träffas är: "Har du ätit något gott på sistone?" Det är fan det enda viktiga man borde fråga varandra. 
 
Så, vad gör man då när livet känns allmänt mähä? Man super bort sina bekymmer såklart! Det är ju det enda rätta. Man kan dricka utan att ha roligt, som vi brukar säga där jag kommer ifrån. Så jag har ännu en gång återinfört #flamingofredag. Tror det är tredje gången i år nu. Vill ni också återuppliva #flamingofredag? Klart ni vill! Då kan ni göra det med den här lilla godingen:
 
GTC
 
1 drink
 
4 cl gin
2 cl creme de cassis
tonic
 
Häll alla ingredienser i ett glas med is och rör om.
 
Ska vi fokusera på något roligt istället då? Ja! Eh... Jag ska till Borås imorgon, det ska bli spännande! En annan bra sak är att det är fredag och jag är ledig i helgen! Och på måndag! Nu ska jag gå och titta till barnet som sitter i köket och dekorerar pepparkakor, och så ska jag koka lax. Och potatis. Och citronsås. Det är gott det! Jag är allergisk mot livet, det är för stort. 
 
Bob Dylan - I Want You

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen till Borås 😊 I morgon ska du få äta något gott!!

Svar: Det fick jag! Och mysigt hade du det! <3
Pernilla

2016-12-09 @ 18:55:54
Postat av: Sofie

Jag håller med. Vilket perspektiv på livet jag fått detta året. Är sååå osugen på att jobba. Vill bara vara hemma, hänga med ungarna och laga lite mat till oss. Folk borde vara lediga mer för att inse hur gött det är. En bullmamma är ett bra jobb för mig. Ta hand om dig och skit i alla andra! Skål! ( det är ju fan att vår gin varit slut ett halvår nu...)

Svar: Eller hur! Visst är det kul att jobba också, men det här med att träffa Ofelia 1-2 timmar om dagen och bara vara stressad jämt, nää, det skippar jag helst. Jobba 70-80% räcker gott och väl, då lever jag hellre lite snålt. Du får önska dig en ny gin i julklapp!
Pernilla

2016-12-09 @ 20:37:34
Postat av: C

Åååh. Middag snart. Du och jag. Deal?

2016-12-10 @ 00:17:44
Postat av: C

Åååh. Middag snart. Du och jag. Deal?

Svar: Men JAAA!
Pernilla

2016-12-10 @ 00:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0