Det må vara så att högkulturer vittrar sönder, det må vara så att allt går ner.

Efter en helg som denna med melodifestivalsfinal och allt så kan det vara bra med en återställare. Om man nu tror på sådana. Själv har jag aldrig testat så jag vet inte. Snäll som jag är bjuder jag därför på en liten drink idag. Vill ni inte ha den som återställare så kan ni ha den som fredagsdrink, eller fördrink en alldeles vanlig onsdag. Det hade jag, då det var min tur att laga önskemiddag till Jolin och Evelina.
"Den smakar colanappar!" Sa Jolin.
Det var konstigt tyckte jag och berättade vad det var i drinken.
"Jaha, ja... Man blir kanske lurad eftersom den är brun..." Tyckte Jolin.
"Den är lila..." Sa jag. Sen sa inte Jolin så mycket mer på resten av kvällen, och vad hon än sa så var det bara fel. Men drinken var inte fel, den var väldigt god. Testa vetja!
 
Absolut Amore
 
1 drink
 
3 cl parfait amour
3 cl absolut citron
6 cl pressad citron
3 cl tranbärsjuice
fruktsoda
 
Skaka allt utom fruktsodan i en shaker.
Häll upp i drinkglas och toppa med fruktsodan.
Garnera med en citronskiva.
 
"Parfait VADÅ?!" Tänker ni nu. Det är en viollikör, en väldigt lila viollikör. Som finns på Systembolagets beställningssortiment, så man får ha lite framförhållning om man vill göra denna lilla goding. Men det är det värt. Jag har inte riktigt insett förr hur jäkla bra det där med beställningssortimentet är, men de har ju tamejtusan ALLT! Och så 3-4 dagar efter man klickat lite på deras hemsida så piper det till i telefonen och så går man bara till Systembolaget och hämtar det. Hur fint som helst.
 
Nu ska jag klura vidare lite på våran veckomatsedel så vi får i oss någon mat denna veckan också. Man kan faktiskt inte leva på drinkar, hur goda de än må vara.
 
Ossler - Grisarna Och Flugorna

Kommentarer
Postat av: Ann

Jolin är alltså förutom tjock-blind också färgblind? (Tjockblind = tro folk är tjocka när dom är smala).

Svar: hon trodde ju även att den "tjocka" killen hade blont hår, så hon har nog alltid varit färgblind också...
Pernilla

2013-03-11 @ 13:17:55
URL: http://www.tidensmelodi.se
Postat av: sofie mumsfillibaba

Colanappar är ju gott! Men tycker nog att den är mer rosa än brun:)

Svar: till Jolins försvar får ju faktiskt sägas att det var ganska mörkt i lägenheten så då kanske den såg lite mer brun än rosa/lila ut ;)
Pernilla

2013-03-12 @ 21:24:29
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Emmy

Vi har bara spanat runt i webshopen för deras sortiment, men ännu inte beställt något. Berra har spanat in en låda god cava som bara går att beställa lådvis, så snart klickar han nog hem lite.
Återställare efter mello? För att trolla tillbaka allt? ;-) Jonas Gardell skrev: det finns inget som är så ointressant som melodifestivalen en minut efter den är slut, som sex efter orgasmen.
Lila drinkar med viollikör låter ju helt galet. Får se till att beställa en flaska lila dryck!

Svar: åh, jag hade nästan kunnat tro att du var en stamkund i deras beställningssortiment, och nu menar jag inte för att jag tror att du brukar hänga med gänget i parken, utan för att du gillar drinkar så mycket :) men ja, hjälp vad många likörer och grejer det finns i smaker som man knappt kan fantisera ihop själv...
Pernilla

2013-03-12 @ 21:39:14
URL: http://remsansbistro.se
Postat av: Mårtenssons Kök

Åh Parfait amour, det var inte igår det! Snarare var det minst 10, säkert 15 år sedan sist...

Glasen, är dom så där häftigt bubbliga som dom ser ut att vara eller är det trickfotat?

Svar: jag hade aldrig ens hört talas om parfait amour förrän för någon månad sen, tänk så mycket det finns kvar att upptäcka i världen ;)
haha, glasen är faktiskt sådär bubbliga, det är inget filter eller photoshoppat där inte :)
Pernilla

2013-03-12 @ 22:11:26
URL: http://martenssonskok.blogspot.se/
Postat av: Amy's piece of cake

Inte mycket för drinkar men vilka urläckra glas Pernilla, de gillade jag grymt mycket!!

Svar: ja, de är inte så dumma faktiskt :)
Pernilla

2013-03-13 @ 21:39:51
URL: http://amyspieceofcake.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0