Det är annorlunda nu när jag är gammal och fattig.

Ni vet när man får en sån där briljant idé som ändå är så löjligt enkel så att man inte förstår varför man inte tänkt på det tidigare? Så var det för mig i veckan. Jag har varit näst intill kräkfärdig varje gång efter jag varit på Hemköp här i Mölndal de senaste veckorna för kunderna är sega, personalen är ännu segare och allt är bara så jävla segt. Så kom jag på att det ligger ju faktiskt ett Willys 50 meter bortanför Hemköp, så jag kan ju handla där i stället. Sjukt bra idé! Har inte varit så nöjd med mig själv sen jag var 16 och insåg att bara mådde dåligt efter varje gång jag läst Veckorevyn och så slutade jag läsa "tjejtidningar" och plötsligt kände jag inte alls att jag måste gå ner i vikt/köpa nya kläder/bli bättre i sängen/sminka mig si & så. Och nu alltså: Handla på Willys i Mölndal och du slipper vara på dåligt humör resten av dagen efter du handlat.
 
Men bäst av allt, på Willys hittade jag dessa nyheter i chipshyllan:
 
 
Hot Sweet Peppers Chips - Ja. Det är ganska starka chips som smakar chili och en gnutta ingefära. Ätes med fördel med en klick gräddfil till. Jag är inte så imponerad. Det är inte äckligt, absolut inte, men det är inte heller jättegott. Det är inte några chips jag kommer att gå och vara sugen på under veckorna om man säger så. Men det är inte heller några chips jag skulle låta bli att äta om det bjöds på dem. 3 prickiga prickar av 5 möjliga säger jag.
 
Cheez Heartz - Så himla gulligt! Små osthjärtan, hur kan man låta bli att gilla dem? Det kan man inte. De smakar som ostbågar, fast g o d a r e. De har fylligare smak och är riktigt mumsiga. Det här är en sån sak som jag skulle kunna gå runt och vara konstant sugen på. Nomnomnom! Det blir 4,5 prickiga prickar av 5.
 
Ja. Det är kanske dumt att bjuda på chipstips på en söndag, men då vet ni inför nästa fredagsmys tänkte jag. Det är förresten möjligt att det kommer fler chipstips här inom en snar framtid. Matbloggsåret hade nämligen en finfin start för min del. Utan att avslöja för mycket kan jag berätta att vissa har förstått nu var chipsskålen ska stå, så att säga. Dreams are coming true, osv. osv. Men mer om det en annan dag, nu ska jag sätta igång med söndagslångkoket.
 
Interpol - Obstacle 2

Kommentarer
Postat av: Kim

Ser fram emot att följa dina chipseskapader. Är ingen chips:are själv (jo jag äter, men väljer hellre något annat) men alltid kul med passionerade människor ;)

Osthjärtan - kan ju inte gå fel.

Jag läste ganska mycket Mitt livs novell. Snacka om att få en snedvriden bild av kärlek och sex... Det börjar styra upp sig såhär 15 år senare, ha ha.

Svar: Mitt livs novell, haha :) jag läste anne på grönkulla mycket när jag var liten och springer fortfarande omkring och ska döpa platser till poetiska namn... undrar när jag ska växa ifrån det...
Pernilla

2013-01-13 @ 14:40:35
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Ann

Vi handlar ALLTID på Willys. Alltså verkligen varje måndag. Men vårt Willys har jättetråkiga chips. Fast vi handlar ändå bara där på måndagar när vi veckohandlar och då köper vi aldrig chips.

Svar: vi veckohandlar också alltid på willys, fast det stora willys vid ica maxi du vet. sen brukade jag fredagshandla på hemköp eller ica maxi men nu orkar jag fan inte med hemköp längre så därför gick jag till willys hemma i själva mölndal och blev väldigt förvånad när de hade roligare chips än hemköp... vem hade kunnat ana?!
Pernilla

2013-01-13 @ 21:20:09
URL: http://www.tidensmelodi.se
Postat av: Emmy

Vad har du nu på gång? Har OLW äntligen insett att de behöver dig i sin chipstestarstab och gett dig en deltidstjänst som provsmakare och chipstrendsättare?! Wow i så fall :-)
Nu när jag sitter här och äter lite småsega ostbollar från gårdagen blir jag aningen besviken över att jag inte hittat några hjärtan i min butik. De måste ju bara älskas!
Hoppas långkoket gick bra. Fortsatt skön söndag. Kram.

Svar: hoho, riktigt sååå bra är det inte tyvärr. men det får bli nästa mål i jakten på det perfekta livet ;) om du ser några hjärtan så tycker jag absolut du ska köpa hem en påse, du kommer inte att bli besviken. Kram!
Pernilla

2013-01-13 @ 21:39:39
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons Kök

Handla på Willys då alltså men inte Veckorevyn, det måste ju vara fullträffen då! Fast ICA rules, så det så:)
Dina chipseskapader ser vi verkligen fram mot att få veta mer om, spännande! Hjärtana ska provas, var så säker, för är det något vi gillar så är det ostbågar, ostbollar och så är ju Håkan tossig i chips.

Kramar

Svar: men det blir ju alltid så dyyyyrt på ica. mest för att jag alltid köper massor av saker som jag absolut skulle köpt från början när vi handlar där, haha :) vem är inte tossig och ostbågar och chips, det är ju livet det!
kramar
Pernilla

2013-01-14 @ 22:28:50
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Charlotta

ÄNTLIGEN har de fattat grejen. Vilken jäkla tid de tog på sig :=)

Svar: ja, ÄNTLIGEN! men den som väntar på nåt gott... har ju väntat i alldeles för många år!
Pernilla

2013-01-15 @ 09:41:30
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: hogie

Men guuuud vad spännande! Tråkigt dock att det är mat. Men ja. Du är ju go ändå. Såg att det fanns något som hette "popped chips" nu. Det ska jag prova!

2013-01-15 @ 10:35:51
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: hogie

HAHA. Hittade btw den här artikeln strax efter jag läst ditt blogginlägg... http://nwt.se/arbeteekonomi/article1233413.ece
Hetaste nyheten här i Värmland! Ostbågskrig!

Svar: men mat är väl aldrig tråkigt, det är ju det bästa som finns. speciellt när maten heter chips. och jag har ju ett paket med popped chips och de nya ostbågarna på väg hem till mig just nu, så får vi se vem som vinner ostbågskriget!!
Pernilla

2013-01-15 @ 11:26:34
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: hogie

Ojojoj! Då måste du referera till artikeln också. Chrille köpte Estrellas i helgen, men de var inte i närheten sa han. Kanske för att de inte har några kemiska tillsatser...

2013-01-15 @ 14:39:14
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: sofie mumsfillibaba

Hur många former kan man göra av en ostbåge?

Svar: well.. de har ju fortfarande trianglar kvar! och... cylindrar.
Pernilla

2013-01-15 @ 21:48:40
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Blåbär

Jag längtar till lördag när jag ska smaka osthjärtan! Sounds freakin' amazing!!!!!!(tusen utropstecken)

Svar: jag vill också äta osthjärtan i helgen! undrar om de har kommit till tidaholm ännu... eller om jag måste köpa med mig en påse.
Pernilla

2013-01-16 @ 19:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0