Magi överallt.

Det har tydligen börjat dra in någon liten orkan mot oss här. Det märks. Regnet går både lodrätt och vågrätt samtidigt och det blåser så att det skallrar i rutorna. Helt okej tycker jag som sitter inomhus. Mindre okej kommer jag att tycka imorgon bitti när jag ska till jobbet tror jag, men det får vi ta då. Nu blir det lite måndagsmiddag, som egentligen skulle varit lördagsmiddag men då var jag ju inte hemma så det fick bli idag istället:

Medelhavsgryta med fläskfilé

För 2 portioner

ca 200 gr fläskfilé
½ gul lök
2 vitlöksklyftor
½ aubergine
1 röd paprika
1 burk créme fraiche tomat & basilika
1 dl vatten
1 dl kokta vita bönor
timjan

Skär köttet i bitar.
Skala och hacka lök och vitlök.
Skär aubergine i bitar.
Kärna ur och strimla paprikan.
Fräs kött, lök, vitlök, aubergine och paprika i smör.
Häll på vatten och créme fraiche.
Låt koka ihop.
Tillsätt bönor, låt det bli varmt.

Smaka av med timjan.
Servera med pasta.

Det var gott det. Sådär lagom jobbigt för att vara en måndagsmiddag. Jag tror det kan vara gott med ris till också. Eller vad man vill egentligen.

Jag har varit utan internet på min mobil i över två veckor nu, och det har ju varit lite jobbigt tycker jag. Mest för att jag betalar för det och då vill att det ska funka, speciellt spotify. Så idag efter jobbet begav jag mig in på en teliabutik för att reda ut problemet. Lite sådär lagom irriterad var jag också, för det var i Nordstan och jag hatar Nordstan, och så var jag hungrig. Så jag stövlade in och berättade för dem att mitt internet inte fungerade och att jag faktiskt betalar dyra pengar för det så det är tamejtusan inte okej att det inte funkar på flera veckor. Tjejen i kassan tog mobilen, tryckte på några knappar och gav tillbaka den och förklarade sedan för mig att det var jag själv som stängt av internet. Åh, jag ska aldrig mer himla med ögonen åt min mamma när hon inte förstår sig på datorn. Och det ska ni veta ungdomar, att en dag kommer ni också att fylla 26 och då är det faktiskt inte så lätt att hänga med i all ny teknik längre. Nästa gång ska jag gå till teliabutiken vid Kungsportsplatsen istället.

Kreayshawn - Gucci Gucci

Kommentarer
Postat av: Emmy

Ha ha... Jag hade precis samma bekymmer med min mobil för ett tag sedan. Fast bara en dag. Jag var väldigt irriterad när Berra kom hem för att varken vår telefon, internet i datorn eller i min mobil fungerade. Vilket Berra tyckte var konstigt eftersom min mobil inte har något med vårt övriga abonnemang att göra. Om man inte som jag lyckats koppla upp mig på vårt trådlösa som för tillfället var ur funktion. Så ett par tryck på mobilen och den fungerade...

2011-09-13 @ 03:19:44
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh vad gott, gillar medelhavsmat, fast just nu gillar jag nog asiatisk mat mer:D

2011-09-13 @ 05:10:09
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Malin

Haha, du låter som jag så förlåt att jag skrattar... ;-)Blir ofta arg på min mobil och varje gång så tittar M på mig med medlidsamma ögon, trycker in en knapp som jag ovetande råkat stänga av och ger tillbaka den till mig... Tur att han är teknisk.



Här blåser det massor idag!! Skulle ju ha klippt gräset, överraskat maken...men nu är lusten liksom bortblåst...



Kram

2011-09-13 @ 09:26:57
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: carolina

Haha, neej! Har råkat ut för liknande med telefonen? :-) Grytan ser jättegod ut, fläskfilé är tacksamt att göra gryta på =)

2011-09-13 @ 16:22:07
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Mårtenssons kök

Vojjne vojjne, det är inte lätt att bli till åren kommen:) Vi har gjort det enkelt för oss och äger endast en mobil av enklaste sort, utan uppkoppling och andra svåra tekniska finesser. Så skönt, så slipper man känna sej äldre än man är:)

2011-09-13 @ 21:50:18
URL: http://martenssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0