Hur kan en enda människa vara mer värd än de tusentals som knackar på hans dörr?

Okej då. Vi skippar det här med pendeltågsbloggandet, åtminstone idag. För idag slutade jag minsann tidigt och hann både med att handla och laga mat! Sen när jag kom hem från affären ringde Jimmy och frågade om han skulle handla med sig någon mat hem när han åkte från jobbet. Det var ju snällt av honom. Han måste vara snäll nu för jag har gått runt i tre dagar och fräst: "Jag är sur!" Och på frågan varför har han fått svaret: "Inte vet jag, jag är bara sur!" Då har jag fått följdfrågan om jag måste vara sur på honom. Och JA, det är väl klart. Det är ju inte som att det finns någon annan här i lägenheten att vara sur på. Så nu måste han vara snäll. Jo, jag är en väldigt lätt person att leva med.

Jag är åtminstone en himla snäll flickvän när jag är glad, för då lagar jag såna här goda soppor:

Thaisoppa med nudlar och champinjoner

4 portioner

5 st salladslökar
ca 8 st champinjoner
1 kruka basilika
1 liter vatten
2 tärningar hönsbuljong
1 burk kokosmjölk
1-2 msk red curry paste
3 msk sweet chili sauce
ca 100 gr äggnudlar

Strimla salladslöken.
Kvarta champinjonerna och hacka basilikan.
Fräs alltihopa i smör i en stor kastrull tills champinjonerna fått fin färg.
Häll över vatten, buljong och kokosmjölk.
Låt koka upp och tillsätt nudlarna.
Koka i ca 10 minuter eller tills nudlarna är färdiga.
Smaka av med red curry och sweet chili sauce.

Det skulle varit gott med lite nötter till också tror jag minsann. Men nu hade vi inga nötter hemma och det visste jag ju inte i affären, men nu vet jag det till nästa gång. En liten nöt eller två i soppan gör det goda godare.

Nu ska jag dricka hostmedicin. Jag tyckte det var en himla bra idé att ta en liten promenad idag när det ösregnade ute för det är ju himla tröttsamt att bara vara förkyld och aldrig få röra på sig. Min hosta tyckte inte alls att det var en bra idé och nu låter jag som en säl med bronkit. Kul!

Jay-Z feat. Beyoncé & Kanye West - Lift Off

Kommentarer
Postat av: Malin

Nä, promenad i regnet när man varit förkyld och fortfarande är lite krasslig är väl inte så där jättesmart kanske... Hoppas hostmedicinen funkade, envis hosta är vidrigt jobbigt.



God soppa, den ska jag testa nu när jag tänkt försöka med soppa varje torsdag. Håller med om nötterna, lite jordnötter i vissa soppor eller grytor förhöjer verkligen!



Kram denna soliga fredag!

2011-09-23 @ 09:36:12
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: sofie mumsfillibaba

Men det är ändå bra att man berättar att man är sur! Manlig PMS eller nåt?!

2011-09-23 @ 10:34:29
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: tina

MMm, lite värmande nudelsoppa till lunch vore inte så dumt.

2011-09-25 @ 14:13:20
URL: http://www.pickipicki.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0