Snälla, låt mig gå.

Mööööh. Jag var på yoga i måndags, och nu har jag sån fruktansvärd träningsvärk i magen. Så varje gång jag skrattar gör det asont, och som ni förstår så finner ju Jimmy detta jätteroligt och gör allt för att jag ska skratta hela tiden. Tur för mig att Jimmy är så himla tråkig då, annars skulle det ju vara jobbigt på riktigt. Hoho. Aj.

Här tänkte jag skriva någon fyndig övergång om magar och mat och sånt där. Men jag orkade inte hitta på någon så nu berättar jag bara att detta var en väldigt god soppa som vi åt i torsdags. Jag var själv lite skeptisk först, men sen när jag sörplade i mig första skeden (tog första tuggan kan man ju inte säga) så försvann alla tvivel. Testa!


Zucchinisoppa med pepparrot

För 4 portioner

600 gr zucchini
1 gul lök
3 dl mjölk
3 dl vatten
2 grönsaksbuljongtärningar
1 dl hackad gräslök
1½ dl matlagningsgrädde
3 msk pepparrotsvisp

Skala och hacka löken.
Skär squashen i skivor och sedan i bitar.
Fräs löken i smör i en gryta.
Tillsätt squash, vatten, mjölk och buljongtärningar.
Låt soppan koka ca 10 min.
Smaksätt med gräslök, salt och vitpeppar.
Tillsätt grädden och smaksätt med pepparrotsvispet.
Smaka eventuellt av med mer salt.
Servera med ett gott bröd.

Receptet är från arla från början, men jag byggde om lite. Tyckte det var lite väl mycket mjölkprodukter, så det fick ändras lite. Hursomhelst; väldigt gott och enkelt. Ingen torsdag utan soppa! Jo, imorgon blir det torsdag utan soppa för då ska jag på APT hela kvällen och Jimmy ska på hockey. Hur ska vi klara oss?

Nu ska jag dricka te och titta på Glee. Jag ligger så galet efter i alla mina serier. Till och med teven ligger före mig! Då är det tamejtusan illa.

Plaid - The Trampoline

(det här tyckte jag var bra. lugnt och skönt. precis vad jag behöver.)

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Man ska akta sej för sportsliga utövningar, det kan inte vara bra när det gör så ont att man till och med inte kan skratta...



Kanske en soppa för en av våra tisdagssoppor, även om det låter lite annorlunda med zucchini i just soppform...

2011-10-26 @ 21:49:45
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Emmy

Aj aj, ja yoga kan svida lite efteråt. Men Jimmy borde vara riktigt snäll, för man blir mjuk och fin av yogan bara smärtan släpper.

Vad fint du fått det på bloggen!

2011-10-26 @ 22:02:58
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Helena Ljunggren

Sport är fullständigt livsfarligt. Att yoga skulle vara lika farligt det trodde jag aldrig :D

2011-10-27 @ 21:40:22
URL: http://www.helenaljunggren.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0