Denna gången måste det bli annorlunda.

Vet ni vad jag gjorde igår? Jag gick och la mig 17.30. Sen vaknade jag visserligen vid åtta, tog en macka och en dusch och sen gick jag och la mig igen vid strax efter nio. Sååå himla skönt. Det var jag värd. En annan fin sak jag hann med där mellan 20-21 var att ta fram vintertäcket också, så ni må tro att jag har sovit gott i natt. Jag längtar nästan redan efter att få gå och lägga mig igen ikväll.

Men först blir det lite mat (kors i taket, vi har ätit mat!). Den här goda kycklinggrytan åt vi en dag tidigare i veckan och den kan jag verkligen rekommendera. Såhär gör man:

Kycklinggryta med selleri och paprika

För 2 portioner

2 st kycklingfiléer
½ gul lök
3 st vitlöksklyftor
3 stjälkar selleri
1 röd paprika
1 burk passerade tomater
4 dl vatten
timjan
paprikapulver
2 msk kycklingfond
2 msk brynt lök-fond
en nypa socker


Strimla kycklingen.
Skala och finhacka lök och vitlök.
Skär sellerin och paprikan i bitar.
Fräs kyckling, lök och grönsaker i smör i en stor gryta tills kycklingen fått fin färg.
Häll över tomater, vatten, fond och socker.
Låt koka i ca 20 minuter.
Smaka av med timjan och paprikapulver.
Servera med ris, pasta eller varför inte bara bröd.

Vi åt det med bara ciabatta till som ni ser på bilden. Ciabatta som någon redan tuggat på till och med! Har folk ingen hyfs nuförtiden? Gå och tjuvsmaka på brödet redan i affären... Man blir ju upprörd.

Ikväll har jag ätit soppa, haft Ann på snabbvisit och nu sitter jag här och väntar på Robinson. Och lite på att Jimmy ska komma hem från sin sista arbetsdag (kväll) på IKEA. Första november börjar han nämligen på sitt nya jobb, som är ett sånt där himla bra jobb med arbetsdagar mellan mån-fre och arbetstid mellan 8-17. Jag vet inte vem som är gladast, Jimmy som nu får jobba som det han utbildat sig till eller jag som får en kille som jag får se skymten av på vardagskvällarna och helgerna. Vi är nog lika glada båda två, förutom det att Jimmy nu verkar tro att vi ska ha det som i Mad Men i fortsättningen då han nyss ringde och sa att whiskeyn skulle stå på bordet när han kommer hem. Hmpf. En skål couscous med broccoli, det är vad som kommer att stå på bordet.

Active Child - I'm In Your Church At Night

Kommentarer
Postat av: anna

åh vad skönt!



jag längtar också efter att få gå och lägga mig i sängen igen haha ska bara klara av en jobbfredag först :)

2011-10-21 @ 07:24:47
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

vad gott :)

2011-10-21 @ 14:37:39
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Mårtenssons kök

You go girl, fram med broccolin bara, rätt åt honom!/Anki

Klart mannen ska ha en whisky när han kommer hem!/Håkan



Grattis till Jimmie och hans nya jobb.

2011-10-21 @ 20:00:28
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Helena Ljunggren

Skönt att sova så! Lyckades du sova hela natten? :D

2011-10-21 @ 21:05:20
URL: http://www.helenaljunggren.com/
Postat av: Kim

Grattis till både dig och Jimmy som får den väl behövda möjligheten att umgås med den man bor med!



Brynt lök-fond, har inte hört om innan... Låter kul och framförallt GOTT.



Jimmy och min kompis Elinor gick i samma KY-klass ju, så där har vi kopplingen oss emellan. Vet inte hur vi kom fram till det, men det kan ha varit en regelrätt facebook-stalking från min sida. Inte omöjligt. Thats how I roll.

2011-10-23 @ 16:43:44
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0