Du, ja du.

Trots jobb och examensfirande och allt annat så är vi faktiskt inte helt förlorade på matfronten, men det är inte långt ifrån. Idag blev det världens enklaste recept, eller ett av de enklaste åtminstone. Nästan så att det är lite pinsamt att skriva ut det, men det är bra och enkel sommarmat då hela livet verkar komma ivägen för ens matlagningslusta.


Kasslergryta i örtsås och kokt potatis

För 2 pers

ca 300 gr kassler
1 rödlök
2 dl créme fraiche franska örter
1 vitlöksklyfta
1 dl mjölk

Skala och finhacka löken.
Tärna kasslern.
Fräs i smör i en djup stekpanna tills löken mjuknat.
Tillsätt créme fraiche och mjölk.
 Pressa ner vitlöksklyftan.
Smaka kanske av med salt och peppar.
 Låt koka ihop i några minuter.
Servera med en god sallad och kokt potatis.


För övrigt så är det inte alls min dag idag. Eller jo, det är det ju för det är ju faktiskt Pernilla-dagen. Men jag har mest känt mig snurrig och haft världens huvudvärk så jag sov in princip bort hela kvällen efter jobbet. Och jobb ska vi väl inte ens gå in på. Något restaurangjobb blir det inte och då min andra chef trodde att jag skulle få det jobbet så lovade hon bort min sommarjobbstjänst till någon annan. Så nu är det väl bara att gå ut och leta på en fin parkbänk att flytta in på... Yaay. Jimmy har åtminstone bjudit mig på glass idag. Delicatobolls-glass, har ni inte testat den så gör det. Sjukt gott! Nu ska jag sova och hoppas på att juni börjar bättre än maj slutade.

Kate Bush - Wuthering Heights


Kommentarer
Postat av: Everlasting

Delicatobolls-glass?! FInns det?! Det låter som en otroligt fantastisk kombination!

2011-05-31 @ 23:22:36
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Tina N

Usch vad trist att du inte fick jobbet. Hoppas att glassen piggade upp dig något...det fixar sig alltid på något sätt! :)

2011-05-31 @ 23:24:50
URL: http://frkkaka.blogspot.com
Postat av: M E R E I

- mums!

2011-06-01 @ 01:31:08
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Mårtenssons kök

Ajamen... suck hur fel kan det bli! Fasen, det låter inte alls något vidare på jobbfronten. Hoppas att det löser sej snabbt, inget kul att gå o ha hängande över sej alls.

Lyxhustru, kanske något att fundera på?

2011-06-01 @ 14:40:26
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Malin

Fy fan vad trist Pernilla!Hur kan dom vara så jävla fräcka så dom tycker att du ska jobba gratis hela sommaren för att eventuellt(!!) få en tjänst i höst??? ÄR dom helt dumma i huvudet eller??



En restaurang som är villig att betala kan det väl inte vara omöjligt att hitta? Du som är både söt, jobbvillig och gullig! Ut och sök, tjopp, tjopp! :-)



Kram och låt Jimmy försörja dig lite nu!

2011-06-01 @ 20:29:02
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0