Kärlek utan lust.

Dagens middag bestod av Gulaschsoppa och varma mackor. Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt min käre pojkvän, när jag frågade honom hur många varma mackor han ville ha blev han helt lyrisk, rusade ut i köket och var överlycklig. "Ska vi äta varma mackor?! Varma mackor?!" Han till och med studsade upp och ner på stället av lycka. Här står man vid spisen och lagar finfin hemlagad mat till honom dag efter dag och han blir överlycklig över varma mackor. Kul kille. Risken finns ju att det faktiskt är så att jag lagar jätteäcklig mat och anledningen till att han blev överlycklig var att inte ens jag kan misslyckas med varma mackor. Eller så borde han bara få på plytet. Fast just nu dammsuger han, så jag väntar med att ge honom på plytet tills han dammsugit klart. Det är alltså varma mackor man ska muta med om man vill få lägenheten städad, bäst att lägga det på minnet. Varma mackor = dammsugning. Sweet.

Lykke Li - I Know Places

Kommentarer
Postat av: Helena S / Bara en kaka till

Otacksamma pojkvänner vi har. Olof frågar inte ens längre vad det ska bli till middag, han bara utgår från att han ska få något. Bara för det så har han de senaste 4 dagarna fått stå för matlagningen medan jag har surfat på internet. En perfekt arbetsuppdelning!

2011-03-07 @ 19:55:02
URL: http://www.baraenkakatill.se
Postat av: Mårtenssons kök

Kanske du kan muta honom med mackorna när du vill på söndagsutflykt eller ta en brunch? Eller så kanske hota honom med dina soppor, vilket som kanske:) :)

2011-03-07 @ 21:23:20
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Malin

Haha, fast varma mackor ÄR faktiskt gott som omväxling eller framför allt som komplement till soppa, det har vi oxå börjat med på sista tiden. Det blir lite mera matigt, mättande då. Jag tror du lagar hur god mat som helst!Men du Pernilla, var är klicken creme fraiche till soppan?? ;-)

Kram

2011-03-08 @ 07:18:26
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: charlotta

jag och calle brukar fastna i perioder när vi äter varma mackor typ hela tiden. min favorit är den riktigt snuskigt onyttiga varianten med vitt formbröd, senap, och ost (och helst ska det vara den riktigt vidriga processade osten, den som ligger i plastförpackningar du vet) och oregano på det. brukar steka i smör i en stekpanna. flottigt, och gott!

2011-03-08 @ 11:03:15
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Underbart! Min kära sambo tycker att gulasch på burk är godast. Suck!! Tacksamt??

2011-03-08 @ 17:18:37
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Michael

då vill jag berätta att vi har en varmmackadag på onsdag. hälsa Mr att han är välkommen då. dammsugarn möter honom i hallen. du kan kanske göra storkovan på honom om du skickar iväg honom till bekanta. dom fixar mackor, han dammsuger. du sparar in på matkontot. :)

2011-03-08 @ 19:00:22
URL: http://lanternan.kokaihop.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0