Jag hatar att tigga som en hund.

Här har vi inte direkt fredagsmys men jag är glad ändå, dels för att det är fredag och jag kommer att få sova hur länge som helst imorgon men mest för att vi åt så sjukt god middag. Inte nog med att den var helt galet god, den är också rolig att säga. Jag har sprungit runt hela eftermiddagen och utropat: "Chimichangas!" Av någon anledning med kinesiskt uttal, det är helt fel. Chimichangas är ju mexikanskt. I'm so white. Så, nu är det slut på tråkiga tacos och fajitas, nu tvingar jag alla er att laga chimichangas istället. Såhär gör man:


Chimichangas

För 4 st

4 tortillabröd
2 st kycklingfiléer
2 msk tacokrydda
ca ½ dl philadelphia
1 röd chili
riven ost
tacosås
ca 25 gr smält smör

Sätt ugnen på 200 grader.
Strimla kycklingen och bryn den tillsammans med tacokrydda.
Bred philadelphia på tortillabröden.
Kärna ur och finhacka chilin.
Fördela kyckling, chili, riven ost och tacosås i mitten av tortillabröden.
Vik ihop dem och lägg i en ugnsfast form med ändarna neråt.
Pensla med smält smör.
Ställ in i ugnen och låt dem stå där tills de fått fin färg.
Servera dina chimichangas med goda grönsaker och valfria tacotillbehör.

Sjukt vad gott det var. Fett och kolhydrater i en härlig symbios. Yumyum. Det blev inte så starkt heller, trots chilin. Jag antar att philadelphia-osten och den andra osten mildrar hettan lite. Men om man vill kan man ju skippa chilin helt och proppa i lite tomat eller paprika eller så istället.

Nu tycker jag att Leksand ska göra ett mål, eller gärna fyra, så att jag får lite lugn, ro och fredagsmys här hemma. Tidigare år har det varit jobbig nog med kvalserie, men nu ska det liksom kvalas till kvalserien också och det innebär att årets jobbigaste månad plötsligt blir årets 6 jobbigaste veckor. Jag tycker att Leksand borde börja tänka lite på oss anhöriga också och göra lite mål bara för våran skull, det är så jobbigt att behöva gömma sig i gästrummet varje gång det är match. Gör mål för fan! Jävla hockeybockey-lag.

Wanda Jackson - Like A Baby

Kommentarer
Postat av: susanne lindroos

ja det är förskräckligt att vi anhöriga ska behöva gömma oss i gästrummet =)

2011-03-04 @ 20:37:01
Postat av: hogie

Nää. Strindbergs stjärna. Har inte kommit så långt. Han dyker i en gruva och hittar ett lik.

2011-03-04 @ 22:57:10
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, var det någon mer än jag som såg det receptet på Tasteline igår?? Låter skitgott och har ett häftigt namn, kan liksom inte bli bättre! Vi ska oxå prova men precis som du så skippar vi oliverna ;-)



Sova hur länge du vill? Vet du hur avis jag är över det. I morse så väckte valparna oss 06.10 och hela köket var fullt med bajs, ena valpen var dålig i magen. God morgon och välkommen till tajkonfamiljen säger jag bara ;-)

Kram

2011-03-05 @ 11:41:58
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Anabanana

Ahaaa, nu fattade jag ;)

2011-03-05 @ 13:30:21
Postat av: Li

Smart att bre på philadelphian sådär, gott!

Aha, så du går också på HCHF? Vädligt bra diet, ska nog avancerade den ytterliga till High Sugar High Fat ;)

2011-03-05 @ 14:59:57
URL: http://sockerdrommar.wordpress.com
Postat av: Felicia

Hejsan, har just nu en frågestund på min blogg skulle vara kul om du ville ställa frågor och alla frågor kommer upp imorgon med svar :)

2011-03-05 @ 15:26:52
URL: http://musicinmyheaart.blogg.se/
Postat av: Mårtenssons kök

Gott låter det när man läser receptet, och när man hör vad det heter så låter det dessutom som en väldigt rolig maträtt. Associationerna flyger hejvilt omkring; cowabunga, chewabacca, chimichurri, Nana Mouskouri... Undrar vart det ska sluta?

2011-03-05 @ 18:37:50
URL: http://martenssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0