Upp och ner.

Här kommer en liten redovisning av vad vi åt i söndags, sen dess har vi inte ätit någonting. Jodå, det har vi faktiskt, men söndagsmiddagen kändes roligast att redovisa. Jag har varit sugen på papardelle hur länge som helst och nu har äntligen våran andra tråkiga pasta tagit slut så jag fick köpa min papardelle, så i söndags var det papardelle-premiär och den blev i slutänden såhär:

Chilikasslergryta med pasta

För 2 pers

2 portioner papardelle (eller annan pasta om du vill)
300 gr kassler
1 vitlöksklyfta
1 röd paprika
1 gul paprika
2 dl créme fraiche paprika & chili
½ dl chilisås
ev. ½-1 dl mjölk

Koka pastan efter instruktioner på förpackningen.
Tärna kasslern.
Skala och finhacka vitlöken, strimla paprikan.
Fräs kassler, vitlök och paprika i en djup stekpanna.
Tillsätt créme fraiche, chilisås och mjölken om du vill ha en lite mer såsig gryta.
Låt puttra ihop i några minuter.
Smaka eventuellt av med salt och peppar.
Servera med pastan och en god sallad.

Roligare söndagsstek än så blev det inte. Annars är jag mest trött hela tiden. Utom på nätterna, tänkte jag skriva. Men jag är faktiskt trött då också, det är bara det att jag inte kan sova. Det är visst fullmåne där bakom molnen och sånt stör min sömn. Tur att det går över av sig själv. Så idag har jag mest varit trött alltså. Och jobbat, men jag var mest trött då också. Nu blir det en kopp te och en clementin. Fast egentligen är det tsatsumas, och de är inte alls särskilt goda just nu. Men c-vitamin ska ju vara bra!

Gomez - Just As Lost As You

Kommentarer
Postat av: Everlasting

Jag hoppas du inte håller på att bli en varulv. Då kanske det bara skrivs om blodiga stekar här på bloggen och det blir ju lite tråkigt i längden.

2011-06-14 @ 22:13:03
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0