Säg inte till mig att det här är dåliga tider.

Ja, jag vet att det här är lite i senaste laget men jag måste göra lite add-ons (det betyder tillägg, mamma) på min önskelista. Jag kom på att jag har glömt lite saker som jag önskar mig.

  • En BRA digitalkamera. Gärna en med lite objektiv. Absolut inte en helt platt. Platt = kass.
  • Parfym: Vera Wang Princess
  • De superduperfina pajformarna och andra porslinssakerna med cupcakes på som finns på Josephsons, har tyvärr absolut ingen som helst aning om vilket märke det är.
  • En decomax, alltså en sån lite plastgrej som man kan spritsa smält choklad med.
  • Mintgröna prickiga kakburkar, plåtburkar och sockerströare från Strömshaga

 

Ja, det var väl det. Nu har jag säkert glömt någonting igen, men det är ju inte så många dagar kvar till julafton så det är väl lika bra det. Om en vecka befinner jag mig i Sågmyra, jag längtar som en gnu. Där finns det massor av snö och sånt som Pernillor behöver om vintern för att må bra.

 

Motivet på bilden känner ni väl igen vid det här laget, våran trappa i julekläder. Nu ska jag gå och hålla span på ugnen, för i den står ett experiment som om det lyckas ska få följa med hem till Charlotta på matbloggsträff ikväll. Håll tummarna!

 

Peter Broderick - And It's Alright


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag tycker att det ofta är sådär att man inte kan komma på något alls när familjen tjatar om önskelistor (min familj börjar i september) men nu när alla köpt kommer jag på saker hela tiden.



Å, jag vill också hänga med på matbloggsträff hos Charlotta! Hoppas ni får det toppen och att vad du nu lagar till blir perfekt.

2011-12-15 @ 18:12:18
URL: http://denvassastekniven.se
Postat av: sofie mumsfillibaba

Hoppas ni får det mysigt ikväll! Nästa gång SKA jag följa med. Kände nu att jag nog kunnat hänga med ikväll. Men man vet aldrig. Lova att dokumentera och dela med dig!

Jag brukar komma på massor av saker jag önskat mig efter jul....

Härligt med en vit jul. Jag längtar också "hem". Snart!!

2011-12-15 @ 18:22:34
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Klart prinsessan ska ha en prinsessparfym, vem annars?



Hoppas ni får en riktigt härlig träff hos Charlottan,

kram

2011-12-15 @ 20:14:40
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Snart är du i Sågmyra, hurra för det!



Och tack för ikväll! Lika fint som alltid att ses :=)

2011-12-15 @ 23:44:22
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: Anonym

Nu fins det nästan inte någon snö kvar men det ska komma mer under helgen



2011-12-16 @ 20:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0