Så du siktar mot himlen.

Eftersom de flesta verkar vara tillbaka i vardagen och tycka att sommaren är slut så blir väl jag också lite vardaglig igen. Fast nej, sommaren är verkligen inte slut. Men lite vardag har vi ju faktiskt här hemma nu också igen då jag för första gången på en månad skrivit en veckomatsedel och vi har varit och storhandlat istället för att gå och köpa nåt litet varje dag på exorbitant dyra Hemköp. Så vad äter man då när man är tillbaka i vardagen? Soppa såklart!

Minestronesoppa

4 portioner

½ gul lök
3 vitlöksklyftor
1 purjolök
2 morötter
1 palsternacka
1 dl färsk basilika
1 liter vatten
2 tärningar grönsaksbuljong
1 burk (ca 400 gr) tomatsås
3 msk tomatpuré
200 gr pasta

Skala och finhacka lök, vitlök, morot och palsternacka.
Strimla purjolök och hacka basilikan.
Fräs på detta i smör i en stor kastrull tills löken mjuknat.
Tillsätt vatten, buljong, tomatsås och tomatpuré.
Låt koka upp.
Tillsätt pastan och koka i ca 10 minuter eller tills pastan är färdig.
Servera med ett gott bröd.

Plätt som en lätt och så blir man mätt. Gott var det också. Kanske lite väl varmt för dagar som dessa, men det gick ner ändå. Med massor av citronvatten till.

Det är 25 varma grader och klarblå himmel ute, så därför sitter jag inne framför datorn för det hinner jag ju inte göra hela hösten och vintern sen. Nej. Jag äter faktiskt frukost och ska plocka lite tvätt, sen ska jag gå ut. Mest för att gömma mig för Jimmy som tycker att jag ska åka till stan och byta klockan mot en som inte går alldeles för fort. Jag tycker att jag hatar att gå på stan och att Jimmy som tycker om att gå på stan kan byta klockan istället. Jag trivs bättre här, där jag kan lukta på blommorna.

Warm Brains - Worried Seed

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Är du galen kvinna!? To hot för soppa!!!! Bahhhh!!

2011-08-03 @ 19:07:53
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Susann

Va, har ni inte bytt klockan än!!! Vill ni ha en ny är det nog dags inom det närmaste.....

Kram!

2011-08-03 @ 21:14:05
URL: http://liladrommar.blogg.se/
Postat av: Mårtenssons kök

Klart man äter soppa! Men vad tycker sambon om det egentligen, eller sprang också han och gömde sej när du kom med den?

2011-08-03 @ 22:18:45
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Malin

Vi har faktiskt skrivit veckomatsedel hela sommaren men den har varit ganska enformig, typ grillat 7 dagar i veckan ;-)



Tycker du gör helt rätt i att gömma dig för Jimmy, han kan byta klockan själv om han nu gillar stan, jag, jag är som dig, tycker inte det är så himla jättekul det där med att gå på stan.



Sv. Ang skit-hemglass så har vi ringt, masssssor av gånger men får aldrig svar och dom är grymt otrevliga. Fick tom tag på någon regionchef en gång som var så otrevlig trots att jag var en missnöjd kund, lovade höra av sig när han visste nästa gång bilen skulle komma men sen inte gjorde det. SKIT-företag! Synd att sonen hör truddelutten när dom väl kommer annars så skulle vi ALDRIG handla av dom!

Kram

2011-08-04 @ 08:59:58
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Johanna

Åh, älskade minestronesoppa i skolan. Måste testa detta recept imorrn! Tack!

2011-08-05 @ 23:17:31
URL: http://omjaghar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0