Kashmir.

Mätt i magen på Sweet Chili-marinerad kycklingfilé och nudlar med wokgrönsaker. Fantasin får ta lite semester mitt i veckan. Igår var jag massa yr hela kvällen. När jag gick och la mig kändes det som att hela rummet snurrade runt, runt. Så har jag aldrig känt förr. (I nyktert tillstånd. Och igår var jag alltså nykter. Tror jag. Om inte Jimmy spetsat mitt te.) Jag fick lov att sätta ner en fot på golvet för att få stopp på snurrandet. Idag har jag varit på prao. Åtminstone kändes det så då jag jobbade i en skolmatsal istället för mitt vanliga dagiskök. Så fick jag såna där prao-uppgifter som att torka av borden och skära citronklyftor. Sweet, tyckte jag som annars brukar springa runt som en skållad gris hela dagarna. Nu ska jag titta på Halv Åtta Hos Mig.

Robert Plant - 29 Palms

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Inga stresssymptom väl? Låter inte bra med yrsel, låter ännu värre om det nu skulle vara nåt som lagts i ditt te...:)

Soppan din var superb, Anki tar resterna med på jobbet i morgon så hon får njuta en extra gång!

Hoppas yrseln håller sej borta!

2010-09-08 @ 20:48:34
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Malin

Hahaha, eller hur! Det känns nästan tragiskt att säga det men det är faktiskt jobbigt att gå runt o va sådär trevlig mest hela tiden. Särskilt om man känner att man helst av allt bara skulle vilja lägga sig ner på golvet och självdö. Men icke, håller god min och är så trevlig att jag får ont i kinderna av att le dagarna i ända. Okej, riktigt så illa är det inte, men ändå... Kör rätt mycket på det ironiska och bittra spåret annars, funkar också ;p



Har faktiskt lyckats få tag på boken nu. Eller ja, en äldre upplaga. Fanns i Bergsjön så beställde hit den och hämtade den på Stadsbiblioteket idag. Fint system det där! Fast boken ger mig å andra sidan ångest deluxe när jag ser hur mycket det är jag måste kunna. Gudhjälpmigjagvillinte!



Hur blir man sån krönikör månntro? Låter som ett riktigt drömyrke! I could do that! ELLER typ va som Carl-Jan. Åka runt o äta mat, sippa champagne och va sådär fisförnäm. Det skulle jag också fixa!



Åhåå får du jobba i köket på dagis? Lite kul ändå väl? :)



Nu ska jag sova. Eller ja, krypa längre ner i sängen och glädjas över att larmet inte ringer alls i morgon eftersom jag, för första gången, inte börjar förrän kl. 13. Skönt med sovmorgon, känns som jag behöver det. Tänkte gå upp hyfsat tidigt ändå och köpa färskt bröd och gotta mig på morgonen :) Är ju ensam i lägenheten från kl 10 och det gäller att ta tillvara på tillfällena.



Kraaaam!

2010-09-08 @ 23:34:06
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Malin

En otäck känsla att det snurrar så mycket att man måste sätta ner foten i golvet för att få stopp på det. Har dióck aldrig hänt mig i nyktert tillstånd...

Haha, du stod bara och soft i går på jobbet alltså, jag kan tänka mig att det var skönt som omväxling, stressa på jobbet blir i längden himla ohälsosamt...

Kram

2010-09-09 @ 09:18:21
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh mums vad gott!

var tvungen att läsa jonas gardell text, åh vad bra den var!

2010-09-09 @ 18:57:30
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0