Dåliga nyheter från vackra röda läppar.

Tisdag måste ju vara veckans värsta dag. Det är fortfarande sju miljoner år kvar till helg och man har redan hunnit bli trött igen efter helgen innan. Tur att veckans värsta dag gått ganska fort då. Tur att det varit kanonfint väder också. Jag tvingade med Jimmy ut på en promenad när jag hade jobbat färdigt för dagen. Innan det tvingade jag med honom till Willys för att veckohandla. Dessutom har jag haft sönder hans jävligt dyra hörlurar. Ni förstår ju själva att jag bara samlar in pluspoäng här hemma. Höhö. Han pussade visserligen på mig nyss, så jag tror inte jag ligger så illa till ändå...

Nåja. Nu till dagens middag. Den satt finfint i kistan och såg ut såhär:

Färsfylld zucchini med matvete

2 portioner

1 zucchini
ca 300 gr köttfärs
400 gr krossade tomater
paprikapulver
chilipulver
1 vitlöksklyfta
riven ost
2 portioner kokt matvete

Sätt ugnen på 225 grader.
Dela zucchinin på längden.
Gröp ur köttet och dela det i tärningar.
Förgrädda zucchinin i ugnen ca 15 minuter.
Stek köttfärsen och zucchini-tärningarna.
Häll över tomatkrosset.
Krydda med paprika, chili och pressa ner en vitlök.
Fyll de urgröpta zucchinisarna med köttfärsröran.
Strö över riven ost.
Gratinera i ugnen ca 10 minuter, eller tills osten smält.
Servera med matvete och goda grönsaker.

Fast egentligen skulle matveten vara med i köttfärsröran. Men de hade så små zucchinis på grönsaksaffären nu så den fick inte riktigt plats. Därför fick den vara bredvid istället. Men om du tänkt göra detta hemma, häll i matveten i köttfärsröran vetja. Himla gott blev det. Så nu är jag mätt och belåten.

Idag ringde Pippen till mig. "Jag funderar på om inte du kan komma hit imorgon!?" Sa Pippen. För han var ledig från förskolan imorgon så det skulle ju passa honom fint. Nu bor tyvärr Pippen över 50 mil bort och jag ska ju jobba, så det kan bli lite svårt att bara åka dit över dagen. Tråkigt. Jag saknar Pippen. Han piggar upp! Och det är ju himla svårt att vara världens bästa faster när man bor så långt ifrån varandra...

Fan. När ska jag nu hinna duscha? Nu börjar ju Halv Åtta Hos Mig. Sen är det Idol. Hur ska det här hinnas med? Fast å andra sidan börjar jag inte förrän 11.30 imorgon så jag kan ju vara uppe halva natten. Sovmorgon! I like!

Jenny And Johnny - Switchblade

Kommentarer
Postat av: Matpolisen

Laga nått gott till honom så ska du se att du ligger bra till.

2010-09-28 @ 20:53:27
URL: http://matpolisen.wordpress.com
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Mmm....så gott!! Vägen till kärlek går genom mannens mage.....eller nåt sånt!!:)

2010-09-28 @ 21:28:36
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Stackars Jimmy, men han har nog förlåtit dej. Om inte annat så borde han göra det efter en sådan god måltid!

2010-09-28 @ 22:25:37
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Malin

Ja, lämnade tillbaka kavajen. Kändes som att jag inte skulle använda den så mycket. Men sen är jag ju veligast i världen, kan aldrig riktigt bestämma mig för nåt :P Vet aldrig vad jag vill osv.. Vill alltid flera saker samtidigt, eller inga alls. Aldrig kan det va enkelt. Har ju fått en del positiv respons ang. kavajen så blev lite tveksam igen, haha.



Jag får ta och kolla in Le Pain Francais med andra ord. :) Lät lovande.



Och det där såg/lät/verkade himla gott! Mina matlagningsskills är lagda på hyllan för tillfället känner jag. Har ingen som helst lust. Äter bara köpemat eller mackor + fil&flingor typ. Tentapluggar... Vill bara att det ska bli helg så jag får åka hem till ett riktigt kök med ett välfyllt kylskåp och alla möjliga köksredskap. Bara några få dagar kvar nu som tur är. Och en tenta... Blä.



Kram på dig i alla fall :)



Och jag är övertygad om att din Jimmy gillar dig trots förstörda hörlurar. ;)

2010-09-29 @ 00:22:25
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Emmy

Visst är det gott. Vi fyllde paprikor med matvete, chorizo och tomatsås som blev grymtgoda. De är ju liksom redan urgröpta och rymmer lite mer.

2010-09-30 @ 09:24:23
URL: http://remsansbistro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0