Jag vill ha hela jävla kossan.

Idag när jag precis satt mig på vagnen hemåt så ringde det i min telefon. Det var Johan som berättade att han stod utanför mitt hus tillsammans med sin flickvän, min Storebror och min kusin Ankan. Det var ju trevligt att de hade vägarna förbi. Speciellt som de allihopa bor över 50 mil bort. De hade varit på Ullared och bestämt sig för att ta vägen förbi Göteborg på vägen hem och stanna på fikapaus hos mig. Johan hade köpt alla de här chipsen och ostbågarna till mig. En himla bra kille den där Johan. Jag bjöd på saft och bullar medans sällskapet mest satt och gnabbades. Alltför mycket tid tillsammans i en bil är nog inte särskilt hälsosamt. Lite oväntat besök "hemifrån" en helt vanlig onsdag när regnet öser ner utanför är däremot hälsosamt. Det kan man behöva.

 

Nu kan jag inte sluta tänka på en gång när vi hade varit ute på Lucky i Leksand, sen kom vi hem mitt i natten och alla gick ur bilen och helt plötsligt var Johan helt försvunnen. Så efter en stund kom han in med skrapsår över hela armarna.
Typ allihopa: "Vad fan har hänt med dig?"
Johan: "Era grannar knuffade ner mig från balkongen!"
Allihopa: "VA!? Varför då?"
Johan: "Jag vet inte, de hade fest där så jag gick dit och sa till dem att de var ena jävla spädkalvar..."
Konstigt att de reagerar så när någon bara kommer helt oinbjuden och kallar dem spädkalvar... Verkligen. Förresten var det inte en balkong utan en altan. Och man måste säga spädkalv på dalmål. Spä'kaLv! Nu sitter jag här och skrattar för mig själv. Ah. Johan, roligare nästan-lillebrorsa än så får man ju inte.

 

Nu ska jag dricka te och kanske äta chips. Eller vetekrans.

 

Fatboy - Time's Running Out


(för jag tycker fortfarande att jimmy ska börja spela ståbas.)


Kommentarer
Postat av: Malin

Säg till den där Johan att han mer än gärna får komma hit med chips och ostbågar också om han vill!

2010-10-27 @ 21:23:07
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Ann

Fick seriösa cravings av den här bilden. Jag har betalat dig nu, såg du det? (och Pernilla, svara inte i min blogg för den läser jag ändå aldrig).

2010-10-27 @ 22:48:48
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com
Postat av: Malin

Haha, du är underbar!

Kul med oväntat besök hemifrån men 50 mil till Ullared, då måsten man handla MYCKET för att det ska gå ihop??



Vadå, blev DU glad över alla chips, hade jag ALDRIG kunnat gissa, eller vänta, JO, det hade jag faktiskt ;-)



Du, kladdisarna blev helt perfekta igår, mums vad gott! Slänge i lite jordnötter oxå så blev det ännu bättre :-)



Kram

2010-10-28 @ 08:15:42
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0