Lite grekmat.

Idag har jag lagat lite grekmat. Blir all mat grekmat om man har tzatziki till? Eller hur räknas det till grekmat? Jag åt i alla fall grekiska köttfärsbiffar och bulgur till min tzatziki.


Grekiska biffar med bulgur och tzatziki

För 6 stycken biffar

ca 400 gr nötfärs
½ gul lök
1 ägg
1 vitlöksklyfta
1 citron, rivet skal från
oregano
spiskummin

Skala och finhacka löken.
Blanda färs, ägg och finhackad lök.
Pressa ner vitlöken. Riv ner citronskal.
Krydda med oregano och spiskummin efter behag.
Forma till 6 stycken biffar.
Stek dem på medelvärme tills de är genomstekta.
Servera med bulgur, tzatziki och en sallad.

Somrigt och gott. Jag vill ha en balkong. Att öppna alla fönstren på vid gavel är inte riktigt samma grej faktiskt. Så en liten balkong såhär på sommarkvisten skulle sitta fint. Nu går det ju rätt bra ändå. Jag har skippat det där med ångest och satsar på glädje istället. Gick och hämtade ut biljetterna till Håkan Hellström, så nu har vi något att se fram emot i novembermörkret också. Fint.

Jag tyckte att idag var en jättebra dag att gå runt i gullig tunika med små hjärtan och små sailorshorts med guldknappar och knästrumpor med ankare på. Jimmy tyckte att han inte ville gå ut med mig om jag inte bytte om. Det gjorde jag inte, och Jimmy följde med ut ändå. HA! Sen när vi var på Hemköp så tittade tydligen folk på mig och pratade om mig. Enligt Jimmy. Jaa, men det är väl klart att de tittar och pratar om mig. Jag var ju lätt sötast på det där stället. Jag tror att Jimmy egentligen inte vill att andra ska se hur söt jag är för då blir de avundsjuka på honom som har så söt flickvän och så blir det liksom... Tryckt stämning. I hela Mölndal.

Nu ska jag äta kärleksmums och dricka te. Imorgon ska jag JOBBA! Det ni.

NEU! - E-Musik

Kommentarer
Postat av: Elin - au pair i NY

sv; haha, bra :D tack, finns massa olika aupair sidor och organisationer :D men som sagt, skrev utifrån mig själv :)

2010-05-20 @ 05:27:24
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: Malin.T

Klart tzatzika är greksikt, helgrekiskt, i min värld i varje fall :-)!Kan tänka mig att du var ursöt i gårdagens outfit och det måste vara jättejobbigt för Jimmy att känna att varenda man och pojke vill ha dig, stackar, han måste varit helt slut när ni kom hem ;-)!

Kramar!

2010-05-20 @ 07:03:02
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Malin

Tack för kramen, den värmde massor~ 

2010-05-21 @ 01:10:39
URL: http://getiton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0