Jag hoppas att jag dör innan dig.

Jag har ätit barnmat idag. Åtminstone nästan barnmat. Se så fint:


Kassler- & rislåda

För 4 portioner

4 portioner kokt ris
ca 400 gr kassler
½ purjolök
2,5 dl matlagningsgrädde
½ dl chilisås
1 dl majonnäs
riven ost

Sätt ugnen på 225 grader.
Tärna kasslern. Strimla purjolöken.
Blanda grädde, chilisås och majonnäs.
Varva ris, kassler och purjolök i en ugnsform.
Häll över såsen. Strö över riven ost.
Gratinera i ca 20 minuter.
Servera med en god sallad.

Ja. Jag vet att det kan vara något av det simplaste någonsin. Men det är ju gott! Och så lätt att variera. Släng i lite broccoli eller champinjoner. Byt ut kasslern mot kyckling. Krydda med lite curry. Gör den vegetarisk med quornbitar. Och så vidare i all oändlighet. Idag blev det såhär, och det är både gott och barnvänligt. Jag vet för jag har testat på min brorson. Och Jimmy och DJ och de blev ju mätta och belåtna. Så det måste räknas som barnvänligt.

Nu ska jag sova. Jag kanske får jobba imorgon, det vet man aldrig. Så det gäller att vara utvilad!

David Fridlund Feat. Sara Cullen & Daniel Jansson - Diamonds & Photographs

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har gått och suktat efter kassler det senaste. Kassler i nån krämig gratäng med chilisås. Ja, typ så här alltså. Mmmmmmmmmmmh!

2010-05-23 @ 22:57:11
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Elin - au pair i NY

sv; ihii.. TACK :D

ja, fräknar e fint, faktiskt. men de e väl som alltid.. man vill aldrig ha det man själv föddes med :) knasigt :D

2010-05-24 @ 19:53:10
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: Jessica

Detta är ju bara så himla gott, borde ta och göra det nån dag för jag är så sugen på kassler.



Ha en bra kväll!

2010-05-26 @ 17:32:51
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0