Är det någon där?

Vi åt sån fruktansvärt god sallad i fredags. Det kan ha varit för att vi gått på stan hela dagen och var ashungriga också, men jag tror mer det var så fruktansvärt gott. Jag är inte ens en salladsmänniska, jag tycker inte alls man blir mätt av det. Men den här var inte dum alls. Jag hittade receptet på tasteline från början, eller snarare inspirationen till receptet. Det blev en kycklingsallad med indisk touch.


Indisk kycklingsallad

För 2 pers

2 kycklingfiléer

Marinad till kyckling:
2 msk rapsolja
2 msk tandoori-paste
2 msk sweet chili-sås

1 påse blandad sallad
1 röd paprika
1 liten burk majs
½ gurka
10 st cocktailtomater
150 gr fetaost i kuber
1 lime

Dela kycklingfiléerna i stora bitar.
Blanda ihop marinaden.
Häll över kycklingen och låt marinera minst 1 timme. Gärna över natten.
Stek kycklingen tillsammans med marinaden.
Strimla paprikan. Hacka gurka och tomat.
Blanda sallad, paprika, majs, gurka, tomat och fetaost med kycklingen.
Ringla över marinaden som kycklingen stekts i.
Klyfta lime och dekorera salladen med.
Det är nämligen gott att spruta saften från limen över salladen.
Servera salladen med ett gott bröd.

Det bästa var att man var mätt av den ett bra tag efteråt. Det kan bero på att jag åt massor av bröd till också visserligen. Men det spelar mindre roll, för nu fokuserar vi på salladen och att den var god.

Nu låter det som att det går bra för Sverige i hockey-VM så nu struntar jag i det här. Det är ju bara VM en gång om året! Nu är visserligen varken Foppa, Zäta, Stefan Liv eller Lundqvist med så det är lite brist på favoriter. Men jag hittar på jättetråkiga skämt om att Wallin ser ut som en flicka istället. Inte en tjej, utan som en liten flicka. En sån där med rosiga kinder och långa täta ögonfransar. Och jag är inte alls avundsjuk!

Frankie Goes To Hollywood - Born To Run

Kommentarer
Postat av: Malin.T

Ja, jag är här ;-)! Vilken spännande sallad! Jag är som du, tänker inte på sallad som amt fast det egentligen går att variera i oändlighet och göra den hur matig som helst!

Hoppas er långledighet ( för det har ni haft hoppas jag... ) varit skön trots vädret.

Kram Malin

2010-05-17 @ 10:19:07
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0