Onsdagskycklingen.

Idag blev det kycklinggryta till middag. Jag hittade receptet i Allt Om Mat från början och gjorde om det lite grann efter eget tycke och smak. Himla gott blev det i alla fall. Och väldigt mättande.


Kycklinggryta med morötter och basilika

För 2 port

2 kycklingfiléer
3 vitlöksklyftor
2 morötter
1 dl vitt vin
3 dl matlagningsgrädde
1 msk balsamvinäger
1 kruka basilika

Skala och finhacka vitlöken.
Skala och tärna morötterna.
Skär kycklingen i små bitar.
Stek kyckling, vitlök och morot i en gryta tills kycklingen fått färg.
Häll över vin och grädde och låt koka i ca 15 minuter.
Blanda ner balsamvinäger och strö över grovt hackad basilika.
Servera med ris och en sallad.

Idag mår jag lite sisådär. Jimmy har ju varit sjuk i några dagar nu så det är möjligt att det är han som smittat av sig. Men förhoppningsvis är jag bara trött och har huvudvärk just därför. Jag försöker få Jimmy att förstå att jag är allergisk mot handboll och att det är därför jag är hängig. Handboll? Vem fan tittar på sån skit? När det är premiär av sista säsongen av Andra Avenyn på teve! Jimmy kan ju verkligen inte det där med att prioritera. Handboll? Jag vet inte ens vad det är. Någon ännu töntigare version av fotboll antar jag. Och fotboll är ju bara för killarna som var för mesiga för hockey. Handboll. Psö. Ge mig en paus.

Amanda Jenssen - The Rebounder

Kommentarer
Postat av: Helena

Mmm... ser jättegott ut. Härliga recept du har! Själv så har idétorka när det gäller nya maträtter men blir inspirerad nu när jag kikar runt här :)



Helena

2010-01-20 @ 21:50:47
URL: http://www.klarafardiga.blogspot.com
Postat av: Malin

Haha, du är långt ifrån ensam. När jag fick reda på igår förmiddags att jag skulle jobba ett långpass på fredag började planeringen inför vad jag skulle äta för gott när jag kom hem ;) Det gör det liksom SÅÅ mycket godare om man "plågar" sig lite under veckan (okej, jag har ju ätit kakor och sådär förstås, men det är ju inte samma sak...) och känner sig värd nåt riktigt gott. Fast jag har så himla svårt för att bestämma mig. Det gäller ju att välja med omsorg ;D Har du fattat nåt beslut än?

2010-01-20 @ 22:40:35
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Kul Pernilla, att du också är hisingsbo! Jag tyckte det var lite likt Coop Eriksberg på din film på tv-inlägget?



Kyckling är gott!

2010-01-21 @ 07:06:01
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0