Onsdagskycklingen vecka 4.

Okej. Jag ska ge mig med onsdagskycklingen. Det bara blev så när jag slutade med fredagskycklingen. Eller... Varför ska jag ge mig med onsdagskycklingen? Det är ju gott med kyckling. Jag ska bara ge mig med att kalla den onsdagskyckling. Kanske. Eller så fortsätter jag bara för att irritera mig själv. Här är veckans onsdagskyckling i alla fall:


Mexikansk kycklinggryta


För 3 portioner

3 kycklingfiléer
1 rödlök
1 gul paprika
1 röd paprika
3 vitlöksklyftor
500 gr passerade tomater
½ påse burrito-mix
cayennepeppar
spiskummin
timjan
½ tärning kycklingbuljong
1 liten burk kidneybönor

Skala och finhacka rödlök och vitlök.
Strimla paprikan.
Tärna kycklingen.
Stek kyckling, lök och paprika i en djup panna tills kycklingen är genomstekt.
Häll över tomaterna i stekpannan.
Smula ner buljongtärningen och kryddorna.
Blanda ner kidneybönor några minuter innan servering.
Servera med ris.

Det var starkt gott och jag fick utslag. Så allt var som vanligt alltså. Jag känner att veckans tema är tomatsåser med vitlök. Jag tänker bryta veckans tema imorgon. Man kan inte äta röd mat varje dag. Ibland måste man äta grön eller gul mat också. Nu undrar jag mest varför jag sitter här och räknar upp vilka färger jag kan när jag ska upp klockan sex imorgon bitti. Så nu blir det sängen för mig så jag orkar jobba 7.30 till 17 imorgon.

Amanda Jenssen - Morninglight

Kommentarer
Postat av: I

Hej! Eriksberg ligger en bit ifrån mig, men vi kan mötas på mitten eller om den ena möter upp den andra! Kvilletorget, där jag bor, ligger vid hjalmar brantingsplatsen / backa plan. Just nu är det fullt upp. Storstädning nu, mamma och lillsyrran kommer på besök över helgen! Vi hörs i början på nästa vecka när allt har lugnat ner sig och bestämmer mer då. Vi får hoppas att isen försvinner, annars kan det bli farligt att bestiga Ramberget :) Jag hoppas du får en trevligt helg! Kramar

2010-01-28 @ 20:21:55
URL: http://idamlundberg.blogg.se/
Postat av: Vanilla Sky (Jennie)

Ser gott ut!

(Det e helt okej att ha onsdagskyckling! Vi har onsdagsfisk och torsdagssoppa ;))

2010-01-29 @ 16:58:01
URL: http://vanillaskykitchen.blogspot.com
Postat av: Jessica

Detta kan jag garantera faller mig i smaken, ser riktigt gott ut.



Jodå, foten är fortfarande i gips som ska plockas om tre veckor, men jag ska få börja stödja på foten om 1 vecka iaf, hoppas bara att det känns bra då, för man har ju ingen större lust att krångla med uppbrytningar för att det inte ligger rätt.



Ha en bra helg!

2010-01-30 @ 09:42:51
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0