Songos Ya Mongos!

Nu ska jag bjuda på en försenad söndagsmiddag. Middagen vi åt i söndags alltså. Den var så god, så även fast bilden blev kass så måste jag skriva ut receptet ändå. Man ska dela med sig av sina godsaker.


Apelsin- & kardemummakyckling med bulgur


För 2 port

2 kycklingfiléer
2 vitlöksklyftor
2 dl matlagningsgrädde
1 msk malen kardemumma
1 msk sambal oelek
1 tsk soja
rivet skal och saft från 1 apelsin

Skär kycklingen i bitar.
Skala och finhacka vitlöken.
Fräs i en djup panna tills kycklingen är genomstekt.
Häll över grädden. Blanda ner kardemumma, sambal och soja.
Riv ner skalet och saften från apelsinen.
Låt koka ihop i ca 5 minuter.
Smaka eventuellt av med mer kardemumma.
Servera med bulgur och en sallad.

Receptet kommer ursprungligen från ett mjölkpaket. Sen gjorde jag om det efter eget tycke och smak förstås. Jimmys kommentar var: "Det här får du göra igen någon gång, fast med ris!" Den här anti-bulgur grejen kommer nog aldrig att gå över. Synd för Jimmy. För jag tänker liksom inte ge upp det här med att tvinga i honom bulgur heller. Mouwahahaha.

Nu ska jag ringa några samtal, sen ska jag äta lite innan det är dags att åka och jobba.

Dolly Parton - River Of Happiness

Kommentarer
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Låter supergott!! Lite annorlunda smaker! Får jag testa någon gång. Med ris eller bulgur! Här är båda favoriter!:)

2010-02-24 @ 16:57:14
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0