Fredagsfilé.

Jag och Jimmy har tagit ett stort steg och inte ätit tacos på massor av fredagar. I fredags åt vi till exempel fläskfilé. Jojomensan, här händer det grejer! Det största som hände var nog att Jimmy åt upp allting utan att ens gnälla över att det var svamp i. Det är det jag menar med att det händer grejer, annars händer det inte så mycket. Här är i alla fall våran fredagsfilé:



Fläskfilégratäng med tagliatelle

För 2 pers

ca 400 gr fläskfilé
1 burk champinjoner
1 pkt bacon
2½ dl grädde
1 msk dijonsenap
1 vitlöksklyfta
Riven ost

Skär fläskfilén i ca 1 cm tjocka skivor.
Strimla baconet och stek det tillsammans med champinjonerna.
Bryn fläskfilén. Varva bacon, champinjoner och fläskfilé i en ugnsform.
Blanda grädde, senap och pressad vitlök och häll det över.
Strö över riven ost.
Gratinera i 25 minuter på 225 grader.
Servera med tagliatelle och grönsaker.

Nu håller Jimmy på att svälta ihjäl så vi ska gå och handla lite så vi har någonting att äta på. Själv håller jag mest på att dö av trötthet men det tänker jag ignorera tills klockan elva ikväll. Puss & kram vi ses på Coop X-tra.

Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

och gott såg det ut också :)

2009-09-15 @ 08:05:12
URL: http://www.helenaljunggren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0