Det ligger en köttbulle i korgen här.

Jag är aggressiv just nu för jag har ett sockersug som ligger på 200% och dessutom dunkade jag huvudet ashårt i taket nyss. Hur lång tid kan det egentligen ta att vänja sig vid att bo med snedtak i hela lägenheten? Anledningen till att jag slog huvudet var dessutom att jag fick lov att böja mig ner för att nå in under sängen när jag dammsög. Jag hatar att dammsuga. Min mamma fick all kärlek till dammsugaren i vår familj. Jag blev totalt utan.

Men mätt i magen är jag. Dewdropia skrev så gott om Scans miniköttbullar med chilismak i sin blogg så jag blev nyfiken på att testa dem.



Jag är verkligen ingen köttbulle-människa egentligen. Varken hemgjorda eller färdigköpta och jag AVSKYR brunsås. Men det här var inte så dumt. Små pytteköttbullar med smak av chili. Det var mer min grej det. Plus att jag slapp äcklig brunsås till. Vi hade en burk med en sån där färdigsås från Coops eget märke som vi köpt för flera månader sen av någon anledning som jag verkligen inte förstår så den fick åka med i dagens middag:



Chiliköttbullar i mexikansk sås.

För 3 portioner

ca 150 gr miniköttbullar med chilismak
1 röd paprika
½ zucchini
1 burk Mexican Hot & Sweet (Coops eget märke)

Strimpa paprikan. Skär zucchinin i bitar.
Fräs på paprika, zucchini och miniköttbullar.
Häll över såsen. Låt koka ihop i ca 5 minuter.
Servera med bulgur.


Shit. Jag måste verkligen göra någonting åt min matlagningssvacka. Det här håller ju inte. Även om det var gott. Okej då. Det var gott, det var huvudsaken. Man måste få vara lat och inte göra allting från scratch emellanåt. Man behöver inte alltid vara så himla duktig. Jag har varit duktig nog den här veckan förresten för jag blev GODKÄND på min lyriktenta. Det trodde jag verkligen aldrig i hela livet att skulle hända, så jag är så himla glad. Nu är det bara att lägga lyriken bakom sig. Inte mig emot.

Nu har jag helg dessutom. Woohoo. Och imorgon är det löning. (Läs: csn.) Då ska jag i alla fall inte shoppa nya skor. Verkligen inte. Okej då. Det ska jag faktiskt. Men det är bara för att både mina stövlar och mina stövletter har gått sönder. Så jag måste göra det mamma. (Min mamma har börjat läsa min blogg. Så om ni undrar varför jag helt plötsligt blivit nykterist och städnarkoman så är det för att jag ljuger hejvilt.) Men. Nya skor imorgon. Ingen ny klänning, det har jag faktiskt lovat mig själv. Så. Nu ska jag fira in helgen med ett glas Loka.

Coldplay - White Shadows

Kommentarer
Postat av: Mamma

mamma läser allt du fick vist dammsuga om du ville

men du och din far är rädd för dammsugarn.Bra att du äter köttbullar nu mera. Köp varma skor nu så du inte blir sjuk.

2009-10-22 @ 21:10:57
Postat av: carolina

HAHAHHAHA!! din mammas kommentar var ju bäst här " köp varma skor så att du inte blir sjuk".

min mamma har läst min blogg sen jag flyttade hemifrån, så jag orkar liksom inte bry mig längre ;)

2009-10-22 @ 22:47:39
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: carolina

HAHAHHAHA!! din mammas kommentar var ju bäst här " köp varma skor så att du inte blir sjuk".

min mamma har läst min blogg sen jag flyttade hemifrån, så jag orkar liksom inte bry mig längre ;)

2009-10-22 @ 22:47:40
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Ninni

Då kan ju jag också erkänna att även jag läser din blogg :-) Men är man en ung och mogen kvinna (man när Johan säger det) så kan man stå för det man säger på blogg och facebook citat Erik

Behöver du ingen boktransport längre? ;-)

2009-10-24 @ 14:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0