Slutet på allt lidande.

Jag inleder med en middag som vi åt förra veckan, bara för att jag ligger sådär efter nu igen. Men det här var så gott så jag slänger upp den ändå, några dagar i efterhand:


Red curry-biffar med strips & tzatziki


För 6 biffar

ca 400 gr blandfärs
1 ägg
2 tsk red curry-paste
grovmalen svartpeppar
salt

Gör i ordning stripsen efter anvisningar på förpackningen.
Blanda färs, ägg, red curry och kryddor.
Forma 6 stycken biffar.
Stek dem på medelvärme tills de är genomstekta.
Servera biffarna med stripsen, tzatziki och en sallad.

Det roligaste var nog Jimmys min när jag sa i affären att han skulle välja vilken sorts strips han ville ha. "Ska vi KÖPA strips?" Det var faktiskt första gången på ett år som vi köpt färdiga strips så jag förstår att han blev lite förvånad. För egentligen är det ju väldigt onödigt det där med strips när det är så lätt att göra egen klyftpotatis. Men men, omväxling förnöjer. Och nu kan vi ju ha den där stripspåsen i ett år framåt.

I helgen har jag, som jag skrev tidigare, haft besök av Kalix. Rätt lugnt har vi tagit det ändå. Sett på Idol, ätit god mat, shoppat, varit rädda för The Zork och i lördags var vi hemma hos Evelina och drack full. Lite för full, jag har nog aldrig spytt så mycket i hela mitt liv som jag gjorde hela söndagen. Huuu. Jag har träningsvärk i magen idag. Sen igår kväll tittade vi på Flickan Som Sprängdes i Skåpet, eller Flickan Som Lekte Med Elden som den egentligen heter. The Zork var med där också, The Zork var med i allt under hela helgen tror jag. Det var en fin helg det.

Häromdagen ringde en kompis mig och påminde mig om varför det är så skönt att bo 60 mil från Falun. Att folk orkar med alltså. Har man ingenting att bråka om så kan man ju alltid hitta någonting. När sånt händer, då är det skönt att kunna sitta 60 mil bort och skratta åt eländet. Och kunna gå runt och säga: "IT'S ON!" Intriger är som bäst när man är åskådare. Haha.


Jenny vill se lite bilder från våran lägenhet, men det är alltid så stökigt i den eftersom vi inte har några förvaringsutrymmen så det är liksom ingenting man vill visa upp. Jag ska fixa det så småningom, så länge bjuder jag på en första adventsbild från vårat lilla kök. Jag har köpt mitt livs första adventsstake, på Balders Hage såklart. Gullegullegullegull. Nu ska jag börja med min hemtenta. December känns så rolig, hemtenta, omtenta och B-uppsats. LOVE IT!

Local Natives - Camera Talk

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken fin ljusstake, jag vill också ha en sån!



Haha, jag kanske skulle testa att mata Findus med pepparkakor och julgodis så kanske han blir snäll OCH tyst eftersom han förhoppningsvis sätter lite i halsen så han inte kan jama på sisådär 59 år. Jagärräddattjagstryperhonomsnartomhanintehållertyst o_O

2009-11-30 @ 15:44:24
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Flickan i telefonen

De e skönt att kunna ställa upp å roa dej när folk muckar me mej utan orsak ;)

2009-11-30 @ 16:03:10
Postat av: Jenny H

tack pernilla för en liten glimt av ert hem i alla fall! jag har också köpt min första adventsstake, superfin sak från VILLAGE, min nya favvobutik!

2009-11-30 @ 21:08:44
Postat av: Anna

it´s on, it´s on the bloooog!



<3!

2009-12-02 @ 19:12:03
URL: http://anagoesbananas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0