Det är matchips!

Egentligen är det meningen att jag ska vara på Kellys och dricka cider och sjunga karaoke nu. Men eftersom jag ska jobba imorgon och bakfylla + jobb aldrig varit en bra kombination så är jag hemma istället. Ja. Man är ju inte 19 längre. Tänk när man var 19 och vaknade dagen efter och var pigg som en lärka, kunde köra tvådagars utan att ens blinka. Jag visste knappt vad bakfylla var på den tiden. Jag får väl säga att jag tagit igen det med råge de senaste åren istället. Suck.

Jag och Jimmy umgås väldigt bra ikväll. Han sitter framför datorn och kollar på Family Guy och jag sitter framför teven har har OC-maraton. Jimmy sitter dessutom och äter nachochips med ursäkten att "det är matchips och inte riktiga chips." Jag låter honom hållas. Det är ju faktiskt matchips på sätt och vis, för den enda gången vi köper hem det är när vi ska ha det i mat. Som idag till exempel då jag bjöd på detta:


Tacosoppa med ost och varma nachos

För 4 port

1 gul lök
1 vitlöksklyfta
6 dl vatten
1 kycklingbuljongtärning
1 burk (350 gr) Chunky Salsa
1 liten burk kidneybönor
maizena redning, brun

riven ost
nachochips

Sätt ugnen på 125 grader.
Finhacka lök och vitlök.
Fräs löken mjuk i en stor kastrull.
Tillsätt vatten, buljong, salsa, bönor och redning.
Låt sjuda i 15 minuter.
Lägg chipsen i en ugnsform och värm i ugnen ca 10 minuter.
Häll soppan i skålar.
Strö över riven ost och stoppa i några varma chips. Enjoy!

Oh. Det var så gott. Jag satt och berömde mig själv hela måltiden igenom för att jag är så duktig på att laga mat. Jimmy berömde mig också lite grann, men inte lika mycket som jag berömde mig själv. Haha. Nu ska jag dricka lite mer te, det är så kallt i våran lägenhet så man måste dricka te hela tiden. Och springa runt i jättetjocka tröjor och med tumvantar inomhus. Det sista var hittepå, men kallt är det indeed. Ska inte värme stiga uppåt? Borde det inte vara varmt i en vindsvåning då? Jag ska nog skriva till Hjärnkontoret och fråga.

Espers - Caroline

Kommentarer
Postat av: Sofia i London

wow det där verkar ju jättegott! jag som älskar tacos!



sv: tack så mycket, det var superkul att höra! :D

2009-11-09 @ 22:34:11
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Malin

Mwah, gott! :O



Och du är inte ensam om att bli fruktansvärt bakfull. Jag blir i princip bakis bara av att titta på ett vinglas ;P

2009-11-09 @ 22:40:38
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Carro

Sådär satt jag i söndags också "oooh gud vad gott, guud vad duktig jag är" haha .. Som tur var så fick jag medhåll ;) Farmor vart helt galen i den andra röran och bjöd en väninna dagen efter som bad om receptet :D



Jag har inte heller förstått mig på Ädelost, men vad gör man inte för sin bror ? ;P

Med Kolasås? Det var något nytt :D



Ni kanske ska be om att få elementen checkade eller så? Inte ska du behöva springa runt och frysa .. Jag gjorde det hela förra hösten och den del av vintern jag bodde i huset (farfar snålade med oljan) men nu har jag minsann bergvärme så nu slipper jag frysa ! :D haha



Hoppas du haft en bra dag :) Och förresten såg maten gooo ut ! Taco is the shit, men chiiips, nja ;D

2009-11-10 @ 14:44:29
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Kalasgott

Åh vad gott det såg ut!! Älskar nachochips!!

2009-11-10 @ 20:17:30
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Annapanna

Ah, jag läste matchtips och ba, woaaaw! och så var det nachochips, ååååååh :P

2009-11-10 @ 20:32:06
Postat av: Jessica

Ojoj, det där lät himla gott, varm och god soppa är toppen nu när det är ruggigt och kallt ute.



Ha det bra!

2009-11-11 @ 17:55:04
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0