Och jag kan inte fånga dig.

Äntligen är jag färdig med hemtentan. Nu kan jag kanske inte påstå att jag vet vad jag snackade om på den sista frågan, men efter att ha googlat runt halva internet och plöjt igenom all kurslitteratur i jakt på någonting som ger lite svar på vad det var som väckte sånt missnöje i Racines Faidra och ändå inte hittat någonting så gjorde jag det som jag är bäst på; jag använde min fantasi.

Jag citerar Howlin' Pelle:
"När jag var liten hade jag vad vuxna kallar för livlig fantasi, det betyder helt enkelt att jag ljög jävligt mycket."
Det kan inte bli mer sant än så. Förutom att jag inte har vuxit ifrån det ännu. När det kommer till skolarbeten och liknande har jag fortfarande jävligt livlig fantasi. Det är bra att ha, det diskuterade jag och Clara häromdagen.

Nog om skolarbetet. Det här åt vi i torsdags:



Tomat- och fläsksoppa

För 2 pers

ca 150 gr vitkål
½ gul lök
1 äpple
1 potatis
150 gr rimmat fläsk
5 dl köttbuljong
½ burk krossade tomater
1 msk mango chutney
1 msk honung
½ msk soja
salt
peppar

Skala och skär löken i ringar. Skala och riv äpple och potatis grovt.
 Grovriv även vitkålen. Fräs lök, potatis, äpple och vitkål i en kastrull.
Tärna fläsket och stek det i en stekpanna, häll av fettet och lägg ner fläsket i kastrullen.
Tillsätt buljonen, krossade tomater, chutney, honung och soja,
koka under lock i ca 10 minuter. Smaka av med salt och peppar. Ät.

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte här. Sitta och äta världens mastigaste soppa när det är 25 grader varmt ute. Men gott var det i alla fall och det är väl huvudsaken. Sen att det kanske inte är den ultimata sommarmaten kan jag leva med. Jag tog dubbla portioner så jag skulle stå mig inför kvällens festande. Sen fick jag tyvärr världens huvudvärk när vi kollade på cortégen som vägrade gå över trots 2 ipren och 500 glas vatten. Satt mest och frös och mådde illa medan de andra festade. Nåja. Jag tog väl igen det igår istället. Nu ska jag kramas med Jimmy i soffan.

Disrupt - Sega Beats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0