Man vill vara hög när man är ung.

Jag är ju inte snålare än att jag bjuder på Onsdagens Middag när jag ändå är igång:



Nêrgizî är en kurdisk potatissallad med kryddig smak som är väldigt enkel att göra:

För 4 pers:
1 kg mjölig potatis
4 msk tomatpuré
ca 8 salladslökar
salt
cayennepeppar

Skala potatisen och skär den i mindre bitar.
 Koka ca 20 minuter eller tills den mjuknat.
Skär upp salladslöken och stek den tillsammans med tomatpurén.
När potatisen är mjuk, mosa den lätt med en gaffel. Blanda med salladslök och tomatpuré-fräset.
 Krydda med cayennepeppar efter smak. Tillsätt lite salt om du vill.
Gott som tillbehör till vadsomhelst.

Vi åt den med fläskkarré och en grönsallad. Men det går som sagt att ha den till allting. Nu ska jag titta på Gordon's Kitchen Nightmares. Kanske med en liten solskensbulle till. Eller åtminstone med en kopp te.

Samtidigt Som - SFI

Kommentarer
Postat av: Kalasgott

Men shit vad gott, det här måste jag testa alltså, verkligen i min smak!!! :D

2009-03-20 @ 00:10:27
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Annapanna, en vän i Falun - med bil! Och hundar!

Tänkte mest säga att jag skulle vilja beställa 2 solskensbullar om dagen när jag kommer sen, så småningom ;D PUSS!

2009-03-20 @ 12:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0