För nu vet jag vad mina läppar är till för.

Huuu. Jag har fortfarande jätteont i magen. Ett tag gjorde det så ont att jag fick lov att ligga på soffan och gråta lite. Som tur är så råkar jag har världens bästa pojkvän (jo, det är sant, ni andra kan lika gärna ge upp.) som bäddade ner mig med täcke, kudde och en kopp te. Nu gör det inte så ont att jag måste gråta längre, men det gör fortfarande väldigt ont. Det är nog dags att gå och försöka sova bort det snart. Innan det så ska jag visa er Söndagens Middag:



ca 300 gr fläskfilé
ca ½ kg potatis
50 gr margarin
1 vitlöksklyfta
färsk basilika

Skala och skär potatisen i tunna skivor.
 Fritera potatisen gyllenbrun och lägg sedan upp i en ugnsäker form.
Bryn fläskfilén några minuter på varje sida, lägg den sedan ovanpå potatisen och
stoppa in i ugnen på 175 grader i ca 25 minuter.
Ta sedan ut och skiva upp fläskfilén, stoppa in i ugnen ca 10 minuter till.
Blanda rumsvarmt smör med pressad vitlök och färsk basilika,
ta ut fläskfilén och bred vitlökssmöret över.
Stoppa in i ugnen bara några minuter till tills vitlökssmöret smält.
Servera med en grönsallad.

Jag hade gjort en sjukt god avokadosallad till. Tyckte jag förstås, eftersom jag älskar avokado. Annars var maten överlag god, men fett och friterat brukar ju sällan sitta fel i min mage. Det kanske är på grund av sådant som den vill döda mig nu. Dags att återgå till min tekopp och horisontalläge i soffan.

Marissa Nadler - River Of Dirt

Kommentarer
Postat av: Katinka

Åhh, vad tråkigt! Fortfarande ont i magen? Du kanske inte tål något speciellt? Eller så har du fått dig en släng av elaka magsjukor som florerar i Göteborg?

Tur att du har snäll pojkvän!

Hoppas det är bättre nu!

2009-03-17 @ 10:56:15
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0