Medelhavsgryta med couscous.

Jag skulle ju duscha och sova. Men sen kom jag ihåg att vi åt ju faktiskt mat idag också. Jag och Balle lagade den, så han är nog till lite nytta ändå. Jimmy tittade på fotboll så han fick ta hand om disken efteråt istället. Fair and square. Här har ni våran fina fredagsmiddag som vi lagade:



Medelhavsgryta med couscous

För 3 pers

250 gr fläskfilé
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
½ aubergine
1 röd paprika
1 dl vatten
2 dl créme fraiche tomat&basilika
1 burk stora vita bönor

Hacka lök och vitlök. Strimla fläskfilén. Stek i en gryta.
Tärna aubergine, strimla paprikan. Blanda ner i grytan.
Blanda ner vatten och créme fraiche. Låt puttra ihop.
Ha ner bönorna några minuter innan det är dags att servera.
Servera med couscous och en grönsallad.

Receptet hittade jag från början på arlas hemsida, sen fixade och trixade jag lite med det som vanligt. Nu är det duschdags på riktigt. Jag börjar känna mig lite sunkig. Undrar om min pyjamas hunnit torka ännu? Den skulle vara skön att mysa runt i en stund innan det är sovdags. Schlit och schläp.

Anna Book - ABC

( för att det är den som spelas på skanka loss just nu. skanka loss är våran spelningslista när det är fest. eller ja. i ungefär 2 minuter tills någon kommer på att den vill höra den låten. eller den låten. eller den låten. )

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det där låter både gott och snabblagat och sånt behöver jag nu i värmen då jag känner att inspirationen inte är på topp.



Ha en bra helg!

2009-06-27 @ 17:21:59
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0