Kotletter med balsamicosås.

Igår gjorde jag enkel och lite måndagslyxig mat. Jag har insett att Keldas såser är bra att ha när man är på latmat-humör. Vilket man ju alltid är när solen skiner, och om man inte har tillgång till en egen grill så får man allt äta latmat istället. När det blir dåligt väder igen kan vi äta robust och riktig mat. Än så länge skiner dock solen och det är som en stekhet gryta därute, även om det faktiskt blåser lite svalkande ibland till skillnad mot föregående dagar. Men nu var det inte vädret utan måndagsmaten jag skulle skriva om:



Kotletter med balsamicosås och pasta

För 2 pers

2 fläskkotletter
1 förpackning Kelda Crema Balsamico
2 tomater
2 vitlöksklyftor
salt peppar

Skär tomaterna i klyftor. Skala och hacka vitlöken.
Stek kotletterna i en stor stekpanna,
när kotletterna är genomstekta häller du över såsen.
Värm upp under omrörning. Stek tomater och vitlök.
Servera kotletterna med tagliatelle,
strö de stekta tomaterna och vitlöken över kotletterna.
Ät. Gärna med en grönsallad till.

Nu blev jag sugen på popcorn. Konstigt, det brukar jag aldrig vara. Jag håller nog på att bli knäpp för att jag gick upp så tidigt i morse och sov så dåligt inatt. Ikväll ska jag skriva hemtenta, men det är så himla svårt när det är så fint väder. Det är ju så mycket härligare att sitta på balkongen med en jordgubbe. Jimmy har blivit beroende av www.coolaspel.se så jag ser inte till honom så mycket. Bara bakhuvudet på honom.

Bob Dylan - Jolene

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag provade ditt recept på tomatpaj idag till middag, och i pajen stoppade jag även ner några skivor mozzarella. Urgott! :)

2009-06-02 @ 18:28:21
URL: http://annamortensson.blogspot.com
Postat av: Anna Mårtensson

Hej! Jag provade ditt recept på tomatpaj idag till middag, och i pajen stoppade jag även ner några skivor mozzarella. Urgott! :)

2009-06-02 @ 18:28:43
URL: http://annamortensson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0