Ingen sommar utan bonnabränna.

Idag har jag knappt varit hemma på hela dagen. I morse åkte jag ut till Partille för att besöka en förskola där jag ska stå för matlagandet i slutet på juli. Det är bra, jag gillar barn och jag gillar mat. Och jag gillar att jobba för en timlön på mer än 40 kronor i timmen emellanåt. Efter att jag varit i Partille så mötte jag upp Jimmy och Evelina och sen åkte vi ut i Skärgården och där har vi spenderat resten av dagen. Bland klippor, måsar, bryggor, maneter, pippihus och pastasallad ute på Styrsö. Vi ska flytta dit sen. Jag ville bo i alla husen, nästan. Så blev det årets första dopp i havet (sjön är avklarad för längesen.) och lite sol. Just där kändes det ju inte som att solen tog någonting alls men nu när vi är hemma igen så känns det. Men men; ingen sommar utan bonnabränna.

När vi kom hem var vi mest trötta, törsta och hungriga så det blev till att laga mat. Vi körde vidare på pastaspåret, man vill ju inte överanstränga magen liksom och nu när den vant sig med pasta idag så fick vi fortsätta med det. Lägg sedan till att vårat kylskåp gapar ganska tomt en dag som denna så blev det till att plocka av det som fanns. Såhär blev resultatet:



Kasslergryta med pasta

För 2 pers

ca 300 gr kassler
1 röd paprika
1 grön paprika
1 knippe färsk gräslök
1 dl créme fraiche
2 dl créme fraiche paprika&chili
ca 4-5 msk chilisås
svartpeppar
salt
chilipulver
vitlökspulver

Tärna kasslern. Strimla paprikorna och hacka gräslöken.
Stek kasslern och grönsakerna i en stor djup stekpanna.
Krydda med kryddorna efter eget smak och tycke.
Tillsätt créme fraichen och chilisåsen. Låt puttra ihop.
Servera med tagliatelle och en grönsallad.

Om man tittar noga ser man ett glas med limeklyftor i där också. Det var Jimmy som var huslig och skar upp lime och fixade is för att piffa upp vattnet lite. Inte dumt alls efter en dag som denna då jag som vanligt lyckats med att dricka alldeles för lite och därför nu sitter med huvudvärk. Jag är helt hopplös på den biten. En annan bit som jag är mindre hopplös på är att vara snygg. Därför avslutar vi med en bikinibild på mig. Jag är ju inte den som är den liksom. Här är jag idag på Styrsö:



Nej. Jag vet inte heller varför jag ser så sur ut. Jag hade nog solsting. Alternativt solen i ögonen. Nu ska jag fylla på mitt vattenglas och sen ska jag sy i en ny knapp i mina shorts. Over and out.

Marilyn Manson - Devour

Kommentarer
Postat av: Jessica

Bara mumsiga grejer i grytan, skönt när kylskåpet är på det humöret att bjuda på massa gott.



Längtar till ett dopp i sjön, har inte blivt av än men snart känns det tvunget. Har iaf fyllt på poolen så ett dopp hemma blir det iaf.



Ha det bra!

2009-06-29 @ 21:55:15
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Hanna

E de samma shorts som jag sytt i fem knappar i?

2009-06-29 @ 22:15:18
Postat av: Sandra drömkaka

Så himla fin bikini, prickig röd & vit! En sån skulle man införskaffa!

2009-06-30 @ 22:41:02
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0