Fredagsmys.

Fast det är ju inte fredag idag. Men jag tänkte visa vad vi åt i fredags. Det blev en blandning mellan klassiskt fredagsmys och sommarmat. Vi har ju försummat fredagstacosen flera veckor i rad nu så jag kände att det var dags att ta upp traditionen igen. Här är våran fredagsmiddag:



Tacosallad med kyckling

För 2 pers

2 kycklingfiléer
1 påse fajitas kryddmix
ca 2-3 msk rapsolja

Sallad:
½ huvud isbergssallad
1 avokado
6 stycken cocktailtomater
½ gurka
bladspenat
1 lime

nachochips
tacosås
vitlökssås

Blanda kryddmixen med oljan och häll över de tärnade kycklingfiléerna, låt marineras ca 20 minuter.
 Strimla salladen. Skala och skär avokadon. Dela cocktailtomaterna. Tärna gurkan.
Blanda alltihop tillsammans med bladspenat. Häll över saften från 1 lime.
 Grilla kycklingen eller stek i grillpanna. Värm chipsen i ugn på 125 grader i 10 minuter.
Stick ner sprödvarma chips längs kanten på salladsskålen.
Klicka över tacosås och vitlökssås över salladen.
Servera salladen med kycklingen och några extra nachochips.

Det var gott och lätt och somrigt. Idag har jag huvudvärk efter att ha varit för länge i solen och druckit för lite, som vanligt. Idag berättade mina caprijeans för mig, vänligt men bestämt, att det är dags att sluta äta chips varenda dag. Och vad gör Jimmy just nu? Sitter bredvid mig och äter chips förstås. Man blir ju upprörd! Jag får väl ta en kopp te istället, så kanske jag orkar hålla mig vaken en timme till också. Jag har ju en hemtenta att leka med. Suck.

Manic Street Preachers - Pretension / Repulsion

Kommentarer
Postat av: Jennie/Kalasgott

Sv: Nu har jag ändrat det till Dalaskogar! Superbra att du sa till! :-) Uppskattar det till tusen! Kram, Jennie.

2009-06-01 @ 21:13:35
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Emilies Skafferi

Hihi där kom fredagstacon fram igen! Man kan inte hålla sig borta ändå;)

2009-06-02 @ 14:14:14
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0