Kyckling-&baconlasagne.

Igår åt vi kyckling-&baconlasagne till middag. Receptet hittade jag hos Åsa som har bloggen En Sida Med Mat för några månader sedan och igår var det dags att laga det. Jag tycker det är så konstigt med vanlig lasagne för det kan antingen vara hur gott som helst eller bara väldigt tråkigt. Oftast blir det tyvärr väldigt tråkigt tycker jag, fast det är nog mig det beror på och att jag inte kan laga god lasagne. Men den här däremot lyckades jag göra riktigt god, jag gjorde några ändringar i receptet och såhär blev det:



Kyckling-& baconlasagne

ca 4-5 portioner

2 kycklingfiléer
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 paket bacon
1 gul paprika
1 liten burk majs
1 liten burk hela champinjoner
1 burk krossade tomater
1 burk hela tomater

Lasagneplattor
Ostsås
Riven ost

Tärna kycklingfiléerna. Skala och finhacka lök och vitlök.
Strimla bacon och paprika.
Fräs kycklingen i en djup panna. Tillsätt löken, bacon och paprika.
Låt allt bli genomstekt. Tillsätt majs, champinjoner och tomaterna.
Krydda med valfria kryddor. Låt koka ihop i ca 10-15 minuter.
 Varva kycklingröran, lasagneplattor och ostsås i en ugnsform.
Ha ostsås i botten.Toppa med riven ost.
Sätt in i ugnen i ca 35 minuter på 200 grader.

Ja. Jag vet att det inte ser ut som lasagne på bilden. Men man kan inte få allt. Gott var det i alla fall. Nu är jag mest trött men ska fixa lite så att jag håller igång. Idag har jag köpt en prickig kjol. Fina grejer. På Gina Tricot av alla ställen, det är mindre fint. Men en kjol för 49 kronor kan jag väl bju på. Speciellt en prickig sådan. Annars är jag fortfarande kär i KappAhls barnavdelning, de har sjukt fina grejer. Jag har ett prickigt linne på mig idag som jag köpt på KappAhls barnavdelning. Barnavdelningar is the shit. Nu ska jag sälja av lite saker i garderoben.

The Lightning Seeds - Lucky You

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jisses, vad gott det ser ut. ¨Här blir det lasange idag fast med tacosmak, aldrig testat så det ska bli intressant.



Hoppas du får en bra dag!

2009-07-31 @ 10:59:38
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Carro

Jag tycker den såg mycket delikat ut ! :)

2009-08-01 @ 18:21:35
URL: http://carrod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0