Men känn ingen sorg för mig Göteborg.

Igår satt jag och tittade igenom januaris blogginlägg och insåg att vi bara äter röd mat. Allt vi äter är i rödaktig ton. När jag sa det till Jimmy så svarade han att nästan all mat är röd. Är det verkligen så? Bara för att vara lite annorlunda så åt vi igår gul mat. Här kommer Gårdagens Middag:

Chicken curry m. gult ris



2 st kycklinglår
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
0,75 msk ingefära
0,75 msk koriander
½ msk chilipulver
1 krm kanel
1 msk curry
½ dl vatten
1,5 msk mango chutney
1 dl matyoghurt

Skala och hacka lök och vitlök. Fräs lök och alla kryddor i en gryta.
Lägg i kycklingen och vänd i kryddblandningen. Tillsätt vatten och mango chutney.
Rör sedan ner yoghurten lite i taget. Låt grytan koka i ca 40 minuter. Vänd på kyckligen då och då.
Servera med ris färgat med gurkmeja.


Efter att vi hade ätit denna eminenta gula middag så åkte vi ner till Vasaplatsen för att möta Evelina och Jenny, sen hamnade vi på någon liten pub där allting kostade 19 kronor. Själv drack jag cola och 1 cider under hela kvällen så det hjälpte kanske inte mig så mycket, men de andra var glada. Evelina tar nog det där med att jag kallar henne "Frugan" lite för allvarligt för hon började berätta om hur hon vill ha en bebis i min mage och ett ring på mitt finger... Ja. Där ser man. Jag och Jimmy tycker att Evelina ska få en bebis i sin mage istället så kan vi ta hand om den alla tre. Sen började Jimmy snatta fula whiskeyglas så då tyckte vi att det var dags att bege oss hemåt.

Inatt vaknade jag av att Jimmy knockade min stackars lilla näsa så att jag började blöda näsblod. Fick jag ens ett förlåt? Nej. Han bara sover vidare. Medans jag gråter ögonen ur mig. Nu märkte Jimmy visserligen inte ens att han knockade sönder min näsa, men ändå! Det är kommer jag att utnyttja i flera veckor framåt. Varje gång Jimmy vill göra nåt som inte jag vill tänker jag gnugga lite försiktigt på min näsa och ömka fram ett: "Aaaaj..." Och titta på honom med stora ögon. Stora ögon fungerar alltid.

Nu har vi varit och köpt chips och dip och naturgodis så att vi överlever kvällen. Söndagar är bra dagar, när man inte är bakis. Söndagar när man bara får goffa i sig onyttigheter är de bästa söndagarna. Om bara lövbiffen kunde ta och tina också så att vi får i oss lite mat. Det vore något det.

The View - 5Rebbeccas

Kommentarer
Postat av: Annispannis

Men hallååå, man kan väl inte alltid få mat heller? ;P

2009-02-01 @ 20:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0