Hon skär sig i handleden, i solskenet...

Nu kommer det någonting väldigt försenat. Något så försenat som Fredagens Middag:



300 gr fläskfilé

Marinad:
olivolja
2 msk pressad citron
2 pressade vitlöksklyftor
flytande honung
ingefära

Wok:
1 st morot
ca 10 champinjoner
½ purjolök
ca 75 gr sockerärtor
½ squash

Blanda ihop marinaden i en skål, lägg i fläskfilén och låt marineras i ca 30 minuter.
 Bryn sedan fläskfilén ca 2 minuter på varje sida. Efterstek i ugnen på 175 grader i ca 25 minuter.
 Skär moroten i slantar, dela champinjonerna, hacka purjolöken och squashen
 och lägg allting, plus sockerärtorna, i en wokpanna.
Koka nudlar och blanda ner med grönsakerna, skär upp fläskfilén. Servera.

Ja. Man får vara lite efter såhär i tenta- och födelsedagstider. Dessutom har vi inte ätit hemma på hela helgen så jag kommer nog ikapp rätt snabbt tror jag. Nu är jag trött på fläskfilé-livet, nu vill jag ha entrecote! De åt nyss entrecote på Halv Åtta Hos Mig och så var de i Falun, och alla i programmet kände redan varandra på ett eller annat sätt. SKRÄLL! Nej.

Nu ska jag citera den puckade mamman i Familjen Annorlunda: "Det är så exotiskt att Marko är finsk!" Exotisk? Finsk? Det var roligare än när hon för några veckor sen sa att "man tänker ju hela tiden att man ska köpa hem plåster och sånt så att man har det hemma, men så gör man det inte och så är det plötsligt försent!" Angående att en av hennes ungar råkade bränna sig väldigt illa, och vilken småbarnsförälder har INTE plåster hemma? Vilken småbarnsförälder med ÅTTA barn har inte plåster hemma? Till och med jag och Jimmy har för bövelen plåster hemma.

Dags för en kopp te och en bulle kanske. Det allra bästa med tårtkalas är att det finns massor av bullar, tårta och kakor kvar att mumsa på. Säkert i en vecka framåt. Mmmm... Passa på att njuta nu barn, i mars är sötebrödsdagarna över.

Dan Auerbach - Real Desire

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0