För jag var nere men uppe på fem.

Nej. Som sagt så åt vi ingen oxfilé till middag, vi hade vanlig hederlig barnfamilj Svensson-familj fredagsmiddag istället. Här är Dagens Middag:



4 st tacotubs
2 st kycklingfiléer
vitlökspulver
1 påse tacomix krydda
1 burk hot tacosås
½ gul lök
3 dl gräddfil
riven ost
gurka
tomat
sallad


Värm tacotubsen i ugnen. Tärna kycklingfilén och hacka löken. Bryn i stekpanna.
Krydda med tacomix och vitlökspulver. Ha i tacosåsen. Låt sjuda i 5-10 minuter.
Blanda ner gräddfilen strax innan servering.
Servera med riven ost, hackad gurka, tomat och sallad. Ät.


På dagiset där jag jobbade förut fanns det en tjej vars familj åt tacos varje fredag. Och varje fredag var den här tjejen lika glad över det. Då fick de äta framför teven, dricka läsk och äta tacos. Det pratade hon om varje fredag, hela dagarna. Hennes pappa verkade dock inte lika lycklig över det, för när han kom och hämtade henne om fredagarna och jag skojade om deras tacosmiddag himlade han med ögonen och mumlade nåt om "förbaskade tacos varje fredag..." Fast allra roligast var när hennes storasyster skulle ha tacoskalas på lördagen, och vi frågade henne hur det då skulle bli på fredagen om de skulle äta tacos två dagar i rad. Jag har nog aldrig sett någon se så förvirrad ut. Stackars liten. Ja. Jag saknar mina kids ibland. Barn är ju för fan livet. Nu ska jag tjata på Jimmy om en bebis.

Jesse Rose - Well Now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0