För det är så jag säger det.



1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 st röd paprika
400 gr köttfärs
1 påse tacomix
1 burk krossade tomater
8 dl vatten
1 köttbuljongstärning
200 gr majskorn
200 gr kidneybönor

Hacka löken, vitlöken och papriken. Stek upp köttfärsen i en stekpanna, ha i lök och vitlök.
Blanda ner påsen med tacokrydda.
Blanda ner köttfärsröran tillsammans med alla andra ingredienserna, utom majsen och bönorna, i en stor kastrull.
Låt koka under lock i 15 minuter. Blanda ner majs och bönor.
Koka några minuter till. Servera med majschips och gräddfil.

Mmm. Vad gott. Blanda sopptorsdagen med tacofredagen bara sådär. Hur ska vi nu kunna hålla isär dagarna? Ja, det är frågan. Jag är trött så jag tänker gå och lägga mig istället för att ens fundera på saken. Imorgon kväll är det ju tentadags. Då måste man vara utvilad. Och sönderpluggad.

Josh Wink - Dolphin Smack

Kommentarer
Postat av: Katinka

Lycka till med tentan nu! Jag håller tummarna för dig! Och tänk så många fina maträtter du kan svänga ihop sedan när det är över och du kan dra en lättnadens suck...

2009-02-20 @ 09:50:14
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Annapanna!

You can do this fucking shit! <3!

2009-02-20 @ 13:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0